در حال بارگذاری ...
دبیر چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر:

قطعاً چهلمین جشنواره تئاتر فجر به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد

دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر با تأکید بر این‌که این دوره از جشنواره قطعاً به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود اعلام کرد در دوره چهلم میزبان آثار خارجی خواهیم بود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر، حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر درباره وضعیت بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره و احتمال حضور آثار خارجی در جشنواره چهلم، گفت: قطعاً چهلمین جشنواره تئاتر فجر به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و ما در این دوره از جشنواره میزبان آثار خارجی خواهیم بود.

وی درباره اینکه آیا از گروه یا کمپانی خاصی برای حضور در جشنواره چهلم دعوت به عمل آمده یا نه، یادآور شد: گروه‌های خارجی از کمپانی‌های کشورهای مختلف متقاضی حضور در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هستند ولی خودمان هنوز از گروه یا کمپانی خاصی رسماً دعوت نکرده‌ایم و در حال بررسی و جمع بندی شرایط برای انجام این کار هستیم.

مسافرآستانه با تأکید بر اینکه قطعاً در جشنواره چهلم تئاتر فجر گروه‌های خارجی حضور خواهند داشت، اظهار کرد: طبق اطلاعات ما خیلی از کمپانی‌هایی که پیش از این آثارشان در جشنواره تئاتر فجر اجرا شده بود طی ۲ سال گذشته و به دلیل شرایط کرونایی تولید جدیدی نداشتند.

دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در پایان سخنان خود تصریح کرد: در حال بررسی هستیم تا گروه‌های خارجی با آثار خود یا به صورت فیزیکی یا به صورت مجازی در جشنواره حضور داشته باشند که این بستگی به شرایط کرونایی دارد. اگر امکان حضور فیزیکی گروه، مدیران کمپانی‌ها و فستیوال‌های معتبر فراهم باشد که جشنواره میزبان حضور فیزیکی‌شان خواهد بود و اگر این امکان فراهم نباشد فیلم آثار گروه‌ها را گرفته و در جشنواره پخش می‌کنیم یا گفت‌وگوها و ورک‌شاپ‌های آنلاین برگزار خواهیم کرد.




نظرات کاربران