در حال بارگذاری ...

روز دوم جشنواره تئاتر فجر چگونه می‌گذرد؟!

سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، دومین روز خود را با دو نمایش «منزل به منزل» و «ریموت تهران» آغاز کرده است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، امروز  29 دی‌ماه، منزل به منزل در باغ کتاب دومین اجرای خود را می‌گذراند و ریموت تهران محصول کمپانی «ریمینی پروتکل» از کشور آلمان، به عنوان یک نمایش (پرفورمنس‌آرت) محیطی در مسیر پارک شفق به چهارراه ولیعصر ساعت 10 صبح نخستین اجرای خود را پشت سر گذاشت.

سالن‌های دولتی در اختیار جشنواره با نمایش‌های مختلفی میزبان مخاطبان است. نمایش «سندروم پای بیقرار» به کارگردانی عبدالله برجسته از مشهد ساعت 18 در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود. «تاریکی» به کارگردانی رامین اکبری ساعت 16 در تالار سایه و «رولور» به کارگردانی پوریا کاکاوند ساعت 16:30 در تالار قشقایی این مجموعه تئاتری اجرا می‌شوند. «تنهایی پر هیاهو» تولید مشترک ایران و فرانسه به کارگردانی افشین غفاریان ساعت 18 در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر و نمایش «اگه بمیری» به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد ساعت 17 در سالن ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه به صحنه می‌روند. «مفیستو»ی مسعود دلخواه که روز گذشته نیز با استقبال مخاطبان جشنواره مواجه شد، امروز نیز رأس ساعت 16 در تالار مولوی میزبان مخاطبان خواهد بود. «ماراساد» به کارگردانی ایمان اسکندری هم دومین اجرای خود را ساعت 17 در تالار حافظ به انجام می‌رساند.

 

رزیدنسی

پروژه رزیدنسی سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، امروز با سه گزارش-اجرا پایان می‌یابد. «رزیدنسی بینارشته‌ای» با موضوع بحران آب ساعت 11 در تئاتر آفتاب اجرا شد. ادوارد سورس معمار و کارشناس آب از فرانسه، الیویر کلر کارگردان از سوئیس، استوارت دنیسون دراماتورژ و کارشناس بینافرهنگی از انگلیس،‌ دیمین سروانتس کارگردان از مکزیک، لیدا بنکدار نمایشنامه نویس از ایران  و بردیا دهقانی طراح صحنه از ایران گروه این رزیدنسی را تشکیل می‌دهند.

رزیدنسی «طراحی حرکت معاصر» با موضوع مرزهای نامرئی بین فضاهای عمومی و خصوصی ساعت 15 در تئاتر آفتاب برگزار می‌شود. دو گروه اجرای این رزیدنسی را به عهده دارند؛ ساغر حسینی‌پور، یلدا پاکزاد، سحر مکتبی اجراگران از ایران، ماری اریکسون اجراگر از نروژ، امید سعیدی نوازنده نی انبان از ایران،‌گروه اول را شکل می‌دهند و اعضای گروه دوم مى جوهانسن طراح حرکت از سوئد، گلنوش قهرمانی، نگین تبرا، مهان راد اجراگر از ایران هستند. رزیدنسی آخر نیز با عنوان «رزیدنسی کار روی متن» با موضوع بررسی استراتژی‌های تمرین برای متن «خانه» نوشته نغمه ثمینی،‌ساعت 17 در تئاتر آفتاب برگزار می‌شود. اعضای گروه این رزیدنسی گتان واسارات کارگردان از فرانسه، رابین استیگمن بازیگر از هلند،‌ هنرمندان ایرانی؛ محمد منعم نمایشنامه نویس احمد سلگی کارگردان، دیبا خاتمی بازیگر و ملودی آرام نیا بازیگر هستند.

 

نمایش‌های خارج از صحنه

نمایش محیطی «شهرهای نامرئی» تولید کمپانی ایتالیایی «پاتلچ» از امروز تا 2 بهمن در باغ موزه قصر میزبان مخاطبان خواهد بود. این نمایش از سال 1991 در بسیاری از شهرهای جهان اجرا شده است.

«تندیسی برای شهر» مختار محمدی از مریوان، ساعت 12:30 در مترو میدان ولیعصر و ساعت 16:30 در محوطه تئاترشهر اجرا می‌شود. «سلبریتی‌های گمنام» از بوشهر به کارگردانی سپیده حجامی، از نمایش های بخش کاربردی این دوره نیز دومین دو اجرا در محوطه تئاترشهر و محوطه خانه هنرمندان دارد. «یک سوءتفاهم کوچک» کاری از امیر رجب پور از رودسر، «سرنخ» محمدرضا دهقان،‌ »آیینه زندگی» فاروق حسن پور از آثار برگزیده دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، در محوطه‌های منظورشده جشنواره اجرا می‌شوند. «نادیدنی یا هرطور شما دوست دارید» کاری از جعفر حجازی و «بعد از اتفاق» پویان باقرزاده در عمارت روبرو اجرا می‌شوند.

 

برنامه‌های فرا اجرایی

سوزان کندی پنل تخصصی «چرا تئاتر مهم است» را به همراه لیلا ارجمند و مارین ون هولک ساعت 17 امروز در سالن شهناز خانه هنرمندان برگزار می‌کند. ورود برای عموم آزاد است.

برای دیدن جدول برنامه‌ها و اخبار جشنواره به سایت www.fitf.theater.ir ، کانال تلگرامی @fajrchannel36 یا اینستاگرام جشنواره به آدرس @fitf36 مراجعه نمایید.

 

 

 




نظرات کاربران