در حال بارگذاری ...
«تئاتر فجر استانی»

آیین اختتامیه جشنواره‌ی تئاتر استانی فجر در اردبیل برگزار می شود

با برگزاری مراسمی با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی و مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، جشنواره‌ی تئاتر استانی فجر اردبیل، به کار خود پایان می دهد.

 

به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر، آیین اختتامیه جشنواره‌ی تئاتر استانی فجر اردبیل با حضور سید مجتبی حسینی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در امور هنری و شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، روز چهارشنبه و از ساعت 18در تالارشمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار و چهره های فعال هنری استان مورد  تجلیل قرار می گیرند. استان اردبیل در سی و هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر یکی از هفت استان میزبان بخش استانی این رویداد نمایشی است که نمایش های برگزیده استان های تهران، گلستان و مازندران به همراه نمایش هایی از استان البرز و جمهوری آذربایجان در تالارهای مختلف این شهر به روی صحنه رفته اند.

 

در جشنواره‌ی تئاتر استانی فجر اردبیل که آغازگر بخش استانی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر است، نمایش های«خیرنبینی سعیده» از البرز، «مرجن» از گلستان، «یک سبد تنهایی» از جمهوری آذربایجان و «هدیه مرموز» و «پرواز 745» از تهران حضور دارند. برگزاری کارگاه های آموزشی کاربرد یوگا در تئاتر، تئاتر فیزیکال، سیستم استانیسلاوسکی، طراحی نور در تئاتر و میکرو تئاتر با حضور رضا بهشتی، یاسر خاسب، نوفل ولی یف، فرشید مصدق و مرجان پورغلامحسین؛ برگزاری نمایشگاه عکس و پوسترهای نمایش های اجرا شده در اردبیل با عنوان چهل سال عزت و اقتدار و چهل سال حضور در صحنه؛ برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب تخصصی تئاتر با 40 درصد تخفیف و نیز برگزاری نشست شبی با زنده یاد مجید واحدیزاده از دیگر برنامه های این رویداد تئاتری است.

 

جشنواره‌ی تئاتر استانی فجر که روز شانزدهم دی در اردبیل آغاز به کار کرده است، روز چهارشنبه نوزدهم دی با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی و مدیران تئاتری کشور و نیز هنرمندان و گروه های نمایشی به کار خود پایان می دهد.

 

کارگردانی مراسم اختتامیه این جشنواره با حمید اسکندری است و فرشید سلامت اجرای آن را بر عهده دارد. اجرای قطعه نمایشی با کارگردانی حسن شیخ زاده و اجرای موسیقی ایرانی توسط پارسا خائف از دیگر بخش های این مراسم است. سعید نوریان هم در این مراسم، بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی را اجرا خواهد کرد.




نظرات کاربران