در حال بارگذاری ...
«تئاتر فجر استانی» آرزو عبدالهی کارگردان نمایش«استثناء و قاعده»

زدن یک حرف مهم و بزرگ دلیل انتخاب اثر برتولت برشت بود

آرزو عبدالهی کارگردان نمایش استثناء و قاعده اثر برتولت برشت که به صورت نمایشنامه خوانی در افتتاح جشنواره‌ی تئاتر فجر استانی اجرا شد گفت: برای من زدن یک حرف مهم و بزرگ دلیل انتخاب نمایش استثناء و قاعده اثر برتولت برشت بود.

به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر، عبدالهی در گفتگو با درگاه تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: شاید یکی دیگر از دلایل انتخاب این نمایش شرایط کنونی جهان پیرامون مان بوده است.

او درباره‌ی اینکه چرا تمامی بازیگران این نمایش را زن انتخاب کرده گفت: در استان ما تعداد بازیگران خانم بیشتر است و کار با بازیگران زن استان نسبت به آقایان بهتر است.اما من تلاش داشتم اشاره ای در اجرای این نمایش به فن بیگانه سازی برتولت برشت داشته باشم و با اجرای این اثر توسط خانم ها تلاش داشتم به این خواسته خود دست پیدا کنم.

این کارگردان و بازیگر استان افزود: حضور دکتر کمال الدین شفیعی به عنوان یک برشت شناس کمک بسزایی به ما در اجرای این نمایش بود چرا که در برخی از موارد دست یافتن به حرف این نویسنده‌ی بزرگ و ترجمه‌ی اثر بسیار به ما کمک کرد.

وی در پایان افزود: برشت نویسنده ای است که از طبقه‌ی سرمایه داری خارج می شود و به مردم میپیونند که نگاه شریف این نویسنده برای من بسیار ارزشمند است.




نظرات کاربران