در حال بارگذاری ...

حضور نویسنده‌ی پیام روز جهانی تئاتر روی صحنه‌ی فجر ۳۷

مایا زبیب، کارگردان تئاتر، بازیگر و نمایشنامه‌نویس لبنانی و یکی نویسندگان پنج‌گانه‌ی پیام روز جهانی تئاتر در سال ۲۰۱۸، در تماشاخانه‌ی ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، مایا زبیب کارگردان تئاتر، بازیگر و نمایشنامه‌نویس لبنانی و یکی نویسندگان پنج‌گانه‌ی پیام روز جهانی تئاتر در سال ۲۰۱۸، عصر امروز، شنبه ۲۷ بهمن در تالار استاد سمندریان تماشاخانه‌ی ایرانشهر روی صحنه می‌رود.
این اجرا در قالب بخش تئاتر ملل سی و هفتمین جشنواره‌ی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود و «دو سر و یک دست» نام دارد؛ کاری از کمپانی تئاتر زوکاک از کشور لبنان.
دو بازیگر دیگر که در کنار مایا زبیب، نویسنده پیام روز جهانی تئاتر در سال ۲۰۱۸ روی صحنه می‌روند عبارتند از لامیا آبی‌آزار و جونید ساریالدین. در خلاصه داستان این اثر آمده است: پس از انقلاب در جهان عرب، قدرت میان ائتلاف‌های متعدد تغییر کرد، اگرچه هنوز هم شمایل پادشاهی منطقه را می‌لرزاند و تکان می‌دهد. نگاه سیاسی ضداستبدادی شکسپیر او را به یک متفکر بزرگ سیاسی تبدیل کرده و مشخص است که مسائل سیاسی در هسته‌ی نمایشنامه‌های او قرار دارند. ما امروز می‌خواهیم سوال شکسپیر را بپرسیم تا به پاسخ و تحلیل طرح‌های اولیه‌ی غالب پدرشاهی در نمایش‌مان بپردازیم.
نمایش «دو سر و یک دست» امروز شنبه ۲۷ بهمن، در ششمین روز از سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۴۵ با مدت زمان ۵۰ دقیقه اجرا خواهد شد.
سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی‌مرند از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند در جریان است.




نظرات کاربران