در حال بارگذاری ...
مهدی شایان کارگردان نمایش ادامه مطلب :

زمینه اجرای عمومی آثار برگزیده تئاتر استان ها در تهران فراهم شود

یکی از آثار انتخاب شده برای حضور در مرحله نهایی بخش مرور و مسابقه تئاتر ایران سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نمایش « ادامه مطلب » نوشته و کار مهدی شایان  از شهر رشت بود که در سومین روز جشنواره در دو اجرای 15 و 19 در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه رفت.

این نمایش درباره بررسی هویت انسان در دنیای معاصر است . این داستان تلفیقی از داستان معروف «سیندرلا» و «جک و لوبیای سحر آمیز»  است که در یک محیط مجازی شکل می گیرد و نمایش در طول روایت جدید از ترکیب این دو داستان معروف به یک مفهوم  و داستانی جدید و زایش یک تفکر نو می انجامد.

مهدی شایان در گفت و گو با ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر درباره ارزیابی خود از جشنواره سی و چهارم گفت: امسال از آغاز به کار ستاد جشنواره هماهنگی ها بیشتر شده بود ، تاریخ بازبینی ها تاخیر نداشت ، نحوه اطلاع رسانی هماهنگ و رضایت بخش بود و در نهایت نوید برگزاری جشنواره ای با نظم را به شرکت کنندگان می داد.

 وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن حضور گسترده هنرمندان تئاتر از استان های مختلف کشور در جشنواره امسال گفت: حضور هنرمندان شهرستانی بسیار موثر و تاثیر گذار است به شرطی که این حضور در غیر ایام جشنواره نیز تداوم داشته باشد . همانطور که گروه های تهران به شهرستان میروند و اجراهای خوبی را برگزار می کنند بستری فراهم شود تا گروه های شهرستانی نیز در تهران نمایش های خود را اجرا کنند که می تواند در پیشرفت وبهتر شدن کارها از تمام جوانب موثر باشد .

شایان همچنین درباره نقاط قوت و ضعف جشنواره سی و چهارم گفت: نقطه قوت این جشنواره حضور تعداد زیادی از هنرمندان از سراسر کشور است که حالت رقابتی دارد و این رقابتی بودن برای رشد و بهتر شدن کار گروه ها بسیار تاثیر گذار است و علت آن را میتوان حضور کارگردان هایی با کارهای خوب دانست عدالتی که برای همه گروه ها وجود داشت نشان از  عزم جزم مدیران جشنواره برای جاری ساختن عدالت در این جشنواره دارد.




نظرات کاربران