در حال بارگذاری ...
در نشست دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با میهمانان بین الملل عنوان شد

سعید اسدی: جشنواره تئاتر فجر فرصت بسیار مناسبی برای نمایش توانایی های تئاتر ایران به جهان است

دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت : سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر یکی از مهم ترین وقایع فرهنگی در ایران و خاورمیانه وفرصت خوبی است برای نشان دادن توانایی های تئاتر ایران و همچنین امکان مناسبی برای نمایش فرهنگ  غنی ایران به جهان است .

 به گزارش ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نشست دبیر و مدیر بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر با حضور میهمانان شرکت کننده در بخش بین الملل جشنواره سی و چهارم، شب گذشته برگزار شد.

سعید اسدی در این نشست به میهمانان و هنرمندان بین المللی خوش آمد گفت و آرزو کرد حضور خاطره انگیزی در ایران داشته باشند. وی گفت: برخی از میهمانان برای اولین بار است که در این جشنواره شرکت می کنند و برخی بارها شاهد برگزاری این رخداد بزرگ تئاتری  در ایران بوده اند .

دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با بیان اهداف چند گانه ای دیدگاه خود درباره تعامل گروه های ایرانی و گروه ها ، کمپانی ها و جشنواره های بین المللی را بیان کرد . معرفی ویژگی ها و تواناییهای گروه های نمایشی ایران به تئاتر جهان ، ایجاد امکان و فراهم ساختن فرصت برای معرفی گروههای نمایش حاضر به دیگر جشنواره های بین المللی ، تغییر مفهوم بین المللی جشنواره با جذب مخاطبان بیشتر از جهان برای جشنواره تئاتر فجر علاوه بر دعوت از گروه های نمایش و همچنین دریافت نظر و دیدگاه شرکت کنندگان و میهمانان بین الملل با هر وسیله ارتباطی در خصوص جشنواره و کیفیت آثار در راستای ارتقا کیفیت در سال های آینده از جمله مهمترین محورهای اصلی این نشست بود .

گزارش ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر می افزاید: در ادامه این نشست دکتر مهرداد رایانی مخصوص مدیر بخش بین الملل جشنواره فجر ضمن خوش آمد گویی به میهمان نظرات خود را در خصوص جشنواره بیان کرد.

وی گفت: در چند سال اخیر پیشرفت کمی اجراهای تئاتر بگونه ای بوده است که امروز در هر شب نزدیک به صد نمایش در تهران اجرا می شود . همه چیز در گذشته وابسته به حمایتهای دولت بود اگرچه امروزه و در سالیان اخیر گروه های نمایشی از لحاظ مالی استقلال بیشتری یافته اند ولی برای تقویت این جریان  این نیاز احساس می شود که رابطه بین المللی  تئاتر ایران تقویت شود .

مدیر بخش بین الملل جشنواره درادامه سخنانش خود افزود : ایجاد تولیدات مشترک بین ایران و کشورهای دیگر یکی از اهداف ما است و پر رنگ کردن تر ساختن نقش تهیه کنندگان ایرانی در صحنه بین المللی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است . همچنین ایجاد شرایط برای اجرای عمومی نمایش های بین المللی در ایران علاوه به حضور در جشنواره نیز مورد نظر امور بین الملل قرار دارد .

وی خاطر نشان ساخت: بخشی از این اهداف توسط دکتر اسدی دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی و در  این دوره در حال محقق شدن است و بخش دیگر در سال های آینده رخ خواهد داد.

بر پایه این گزارش پس از سخنان رایانی مخصوص میهمانان حاضر در نشست به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند. نشست دبیر و مدیر بین الملل جشنواره در روزهای آینده نیز با سایر میهمانان بین الملل جشنواره ادامه خواهد یافت.




مطالب مرتبط

مهرداد رایانی‌مخصوص درباره کارگاه آموزشی‌اش در جشنواره فجر توضیح داد

بررسی شگردهای مبتکرانه برای گذر از ارکان تئاتر
مهرداد رایانی‌مخصوص درباره کارگاه آموزشی‌اش در جشنواره فجر توضیح داد

بررسی شگردهای مبتکرانه برای گذر از ارکان تئاتر

مهرداد رایانی‌مخصوص، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، در دو روز پایانی برنامه‌های چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در یک کارگاه آموزشی، شگردهای مبتکرانه برای گذر از ارکان تئاتر را بررسی خواهد کرد.

|

نظرات کاربران