در حال بارگذاری ...
میلاد شجره مدیر تماشاخانه موج نو:

بخش به علاوه تئاتر فجر اتفاق های جدید و خوشایندی را در جشنواره رقم می زند

تماشاخانه موج نو یکی از تالارهای بخش خصوصی است که در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش به علاوه تئاتر فجر حضور دارد. تماشاخانه موج نو در این بخش و در طول برگزاری جشنواره 5نمایش اعترافات غیر ارگانیک، دیکلاین، آپارت/مان، نسبیت خاص، با ریتم برف پاک کن را به علاقه مندان تقدیم کرده است.

میلاد شجره مدیر این تماشاخانه در گفت و گو با ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر درباره ارزیابی خود از بخش به علاوه فجر گفت:

در کلیت به نظرم  اتفاق خیلی مثبت و خوبی با حضور بخش به علاوه در جشنواره امسال رخ داده است به دلیل این که هر جشنواره معتبری به داشتن بخش "آف" نیاز دارد. بخش بعلاوه جشنواه تئاتر فجر با برگزاری برنامه هایی مانند کارگاه های آموزشی و... در کنار رپرتواری از آثار اجرا شده در تماشاخانه های خصوصی  می تواند اتفاق های جدید و خوشایندی را در جشنواره رقم بزند.

مدیر تماشاخانه موج نو همچنین درباره میزان آمادگی این تماشاخانه برای پذیرایی از آثار شرکت کننده در بخش به علاوه تئاتر فجر نیز گفت: تماشاخانه موج نو  با 5 رپرتوار از آثار اجرا شده خود سعی می کند اتفاق نوینی را در تئاتر برای تماشاگر بوجود آورد که شامل: فرم، نمایشنامه، معنای جدیدی از بازیگری و کارگردانی می شود. درواقع آمادگی ما در زمینه به برگزاری بخش بعلاوه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بسیار خوب است و امیدوارم حضور بخش خصوصی و تشکیل بخش بعلاوه جشنواره تئاتر فجر به هر چه باشکوتر برگزار شدن جشنواره کمک موثری کند.

میلاد شجره همچنین درباره نقاط قوت و ضعف این بخش تا روز هفتم جشنواره افزود:خوبی های این بخش این است که در کنار جریان اصلی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر قرار دارد و فارغ از آن برگزاری رپرتواری از آثار تماشاخانه می تواند تاثیر گذار  و جریان سازباشد.

 وی تاکید کرد: تماشاخانه های خصوصی این آمادگی را دارند که از سال آینده میزبان آثار تولیدات جشنواره تئاتر فجر باشند.البته درباره این موضوع می توان ساعتها سخن گفت. اما درحال حاضر با حضور بخش به علاوه شور و هیجان خاصی در تماشاخانه های حاضر در این بخش به جریان افتاده و در تلاش هستیم تا بتوانیم آثار متفاوتی را به جشنواره و مردم ارائه کنیم.

وی همچنین پیشنهاد داد  شرایطی فراهم شود تا در سال های آینده آثاری که از حضور در مراحل نهایی بخش های مختلف جشنواره باز می مانند فرصت اجرا در بخش به علاوه را پیدا کنند تا حضورشان مورد ارزیابی مخاطبان قرار گیرد.

شجره همچنین درباره برگزاری جشنواره سی و چهارم نیز گفت : امسال شاهد جشنواره ای هدفمند با نظم بیشتری هستیم که شاید در سال های گذشته با آن کمتر مواجه بودیم. نمونه اش اضافه شدن بخش به علاوه جشنواره و همکاری تماشاخانه های خصوصی با جشنواره تئاتر فجر است.در مجموع به نظر من سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با جذابیت بالایی کلید خورده و در حال حرکت است.

وی در خاتمه افزود: سال هایی بود که هیچ کس تصور نمی کرد تماشاخانه های خصوصی شکل بگیرد و در جریان تئاتر ایران جریان ساز شود امروز هم به نظرم قدم اول و راهبرد این است که تماشاخانه ها با برنامه ریزی خاصی از محدوده چهارراه ولیعصر تمرکز زدایی شوند . آن گاه می توان از مخاطب انتظار داشت که با تنوعی که روی نقشه اتفاق افتاده است برای تماشاخانه های تئاتر تصمیم بگیرد که  با سلیقه خودش کجا میتواند تئاتر مورد علاقه اش را پیدا کند حتی اگر از بعد مسافت هم فاصله زیادی داشته باشد به هر حال چه  بهتر از این که مخاطب بخاطر تماشای تئاتر یک سفر کوتاه درون شهری هم داشته باشد.  

 تماشاخانه موج نو در خیابان شریعتی بلوار میرداماد خیابان رودبار شرقی جنب پاساژ میرداماد پلاک 57 واقع شده است.




نظرات کاربران