در حال بارگذاری ...
  • به کوشش عباس اقسامی و توسط انتشارات نمایش
    مجموعه مقالات سمینار پژوهشی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر منتشر شد

    کتاب مجموعه مقالات سمینار پژوهشی "نقش گروه‌ها و نهادهای سازمان یافته در شکل‌گیری و توسعه تئاتر" که از 15 دی ماه 94 به مدت دوروز در پژوهشکده فرهنگ و هنر برگزار شده بود با گردآوری عباس اقسامی در 440 صفحه منتشر شد.
    به گزارش ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، این کتاب با یادداشتی از سعید اسدی دبیر جشنواره سی و چهارم منتشر شده. در بخشی از این یادداشت چنین آمده: "به نظر می رسد در افق امروز تولید تئاتر ایران، انباشت هنگفت نیروهای آماده برای تولید و فرصت های اندک عمل و عرضه تولیدهای تئاتری و معضلات مترتب بر آن ضرورت باز اندیشی در ساختار و آرایش درونی جامعه مولد  تئاتر ایران را برجسته می سازد. بخشی از التهاب درونی در جامعه تولید کننده تئاتر ایران مرتبط با خصلت های نابسامان تشکل درونی و نا آگاهی از معیارهای مناسب شکل گیری و تداوم حیات گروه های تئاتری و البته معضلات صنفی مرتبط با آن است."
    بر پایه این گزارش 16 مقاله برگزیده نهایی در این همایش شامل:
    1-  تحلیل آماری گزارش مالی سالانه کمپانی‌های موفق تئاتر جهان نوشته امیر لشگری از گناوه (بوشهر) برای چاپ و ارائه در سمینار
    2-  توسعه تئاتر در سمن‌ها و گروه‌های تئاتری نوشته جهانشیر یار احمدی از بوشهر برای چاپ و ارائه در سمینار
    3- جایگاه رهبری کاریزماتیک کارگردان در گروه‌های نمایشی آماتور ایرانی نوشته مصطفی حسینی و سید محمدرضا طبسی از سمنان ، برای چاپ و ارائه در سمینار
    4- تبارشناسی نقش سازمان پرورش افکار بر رابطه دولت و تئاتر در ایران نوشته یوسف باپیری و سیاوش قائدی از تهران برای چاپ و ارائه در سمینار
    5- بازشناسی مدیریت و رهبری خلاق هنری در گروه‌های تئاتر؛ با رویکرد ویژه به استراتژی اقیانوس آبی نوشته رضا عاشوری فر از تهران ،  برای چاپ و ارائه در سمینار
    6-  گروه و کمپانی تئاتری به مثابه جامعه هنری نوشته علی رویین از تهران ، برای چاپ و ارائه در سمینار
    7-  طراحی فرم برنامه کاری (BP)  برای گروه‌های تئاتری برای جذب حمایت‌های دولتی نوشته مجید سرنی زاده از بندر عباس ، برای چاپ و ارائه در سمینار
    8- بررسی جایگاه و کارکرد گروه در توسعه تئاتر نوشته ایرج افشاری اصل از تهران ، برای چاپ و ارائه در سمینار
    اریخچه گروه‌ها و کمپانی‌های تاثیرگذار نوشته کریم خاوری از کردستان ،  برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات سمینار
    10- رابطه‌ی مستقیم سیاست و تئاتر در شکل‌ گیری نخستین گروه‌‌های نمایشی مشهد؛ آغاز قرن چهاردهم خورشیدی تا مشروطه. نوشته حامد امان پور از تهران ،  برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات سمینار
    11- استاندارد سازی مدیریت جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک نوشته تکتم فرمانفرمایی و سپهر شریف زاده از تهران ، برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات سمینار
    12- گروه اجرا : تجربه تبیین بنیان‌های تئاتر محیطی در فضایی به وسعت یک گاراژ نوشته مجید کیانیان از تهران ، برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات سمینار

    13- ساخت ارتباط عمیق‌تر ، چگونه کمپانی تئاتری استپن وولف خریدار یکباره را به بازدیدکننده ای مکرر تبدیل می‌نماید؟ نوشته مجید کیانیان از تهران ، برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات سمینار
    14- تاریخچه گروه‌های نمایشی در خراسان نوشته نوشته رضا حسینی ، برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات سمینار
    15- بررسی جامعه‌شناختی نقش سازمان‌های سیاسی و اجتماعی در شکل گیری تئاتر ستمدیدگان نوشته شکوفه آروین از تهران ، برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات سمینار16- سیر طولی
    16- گروه‌ها و کمپانی‌های تئاتری در ایران (1ز1290 تا 1394) ، نوشته پریا  نصیری و مهنوش دوکوهکی از فارس  برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات سمینار
    به طور کامل در این کتاب به چاپ رسیده است.
    کتاب مجموعه مقالات سمینار پژوهشی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با قیمت 25 هزار تومان و شمارگان یکهزار جلد در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.




    مطالب مرتبط

    نقد نمایش خواب طولانی انار آباد

بازیگری، موسیقی و نقل
    نقد نمایش خواب طولانی انار آباد

    بازیگری، موسیقی و نقل

    توضیح:این نقد،محصول اعضای کانون ملی منتقدان ایران است و جشنواره تنها امکان انتشار آن را در پایگاه رسمی اطلاع رسانی خودفراهم کرده است و بازتاب دهنده دیدگاه سازمان جشنواره درباره آثار حاضر در جشنواره نیست.

    |

    نقد نمایش غرامت

تئاتری به نام غرامت یا غرامتی از جنس تئاتر
    نقد نمایش غرامت

    تئاتری به نام غرامت یا غرامتی از جنس تئاتر

    توضیح:این نقد،محصول اعضای کانون ملی منتقدان ایران است و جشنواره تنها امکان انتشار آن را در پایگاه رسمی اطلاع رسانی خودفراهم کرده است و بازتاب دهنده دیدگاه سازمان جشنواره درباره آثار حاضر در جشنواره نیست.

    |

    نقد نمایش مده‌آ

روایتی سطحی از یک تراژدی
    نقد نمایش مده‌آ

    روایتی سطحی از یک تراژدی

    توضیح:این نقد،محصول اعضای کانون ملی منتقدان ایران است و جشنواره تنها امکان انتشار آن را در پایگاه رسمی اطلاع رسانی خودفراهم کرده است و بازتاب دهنده دیدگاه سازمان جشنواره درباره آثار حاضر در جشنواره نیست.

    |

    نقد نمایش آخرین انار دنیا

ناکام در اقتباس
    نقد نمایش آخرین انار دنیا

    ناکام در اقتباس

    توضیح:این نقد،محصول اعضای کانون ملی منتقدان ایران است و جشنواره تنها امکان انتشار آن را در پایگاه رسمی اطلاع رسانی خودفراهم کرده است و بازتاب دهنده دیدگاه سازمان جشنواره درباره آثار حاضر در جشنواره نیست.

    |

    نقد نمایش  هداگابلر

اَزَت می ترسم هِدا !
    نقد نمایش هداگابلر

    اَزَت می ترسم هِدا !

    توضیح:این نقد،محصول اعضای کانون ملی منتقدان ایران است و جشنواره تنها امکان انتشار آن را در پایگاه رسمی اطلاع رسانی خودفراهم کرده است و بازتاب دهنده دیدگاه سازمان جشنواره درباره آثار حاضر در جشنواره نیست.

    |

    نقد نمایش  فاجعه

هزار و یک راه برای رفتن
    نقد نمایش فاجعه

    هزار و یک راه برای رفتن

    توضیح:این نقد،محصول اعضای کانون ملی منتقدان ایران است و جشنواره تنها امکان انتشار آن را در پایگاه رسمی اطلاع رسانی خودفراهم کرده است و بازتاب دهنده دیدگاه سازمان جشنواره درباره آثار حاضر در جشنواره نیست.

    |

    نقد نمایش حسن کچل، نوشته علی حاتمی، به کارگردانی منصور جهانبخش
ضرورت ها ی دنیای تئاتر

    نقد نمایش "حسن کچل"، نوشته "علی حاتمی"، به کارگردانی" منصور جهانبخش"
    ضرورت ها ی دنیای تئاتر

    توضیح:این نقد،محصول اعضای کانون ملی منتقدان ایران است و جشنواره تنها امکان انتشار آن را در پایگاه رسمی اطلاع رسانی خودفراهم کرده است و بازتاب دهنده دیدگاه سازمان جشنواره درباره آثار حاضر در جشنواره نیست.

    |

    نقد نمایش نسل آخر نوشته فرزانه سهیلی به کارگردانی فرزانه سهیلی و سمانه زندی نژاد 
تاس اگر راست نشیند

    نقد نمایش "نسل آخر" نوشته "فرزانه سهیلی" به کارگردانی "فرزانه سهیلی و سمانه زندی نژاد "
    تاس اگر راست نشیند

    توضیح:این نقد،محصول اعضای کانون ملی منتقدان ایران است و جشنواره تنها امکان انتشار آن را در پایگاه رسمی اطلاع رسانی خودفراهم کرده است و بازتاب دهنده دیدگاه سازمان جشنواره درباره آثار حاضر در جشنواره نیست.

    |

    نظرات کاربران