در حال بارگذاری ...
نمایش «داستان های میان رودان»

جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر و تلاش برای رسیدن به استانداردهای بین الملل

گفت و گو با "علی شمس" نویسنده و کارگردان

نمایش "داستان های میان رودان" کاری از گروه تئاتر "دن کیشوت" نوشته و کار علی شمس از تهران یکی از آثار پذیرفته شده در بخش تولیدهای تازه و مسابقه تئاتر ایران، سی چهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر است که در دو اجرای 18 و 45/20 روز یکشنبه یازدهم بهمن ماه در تالار استاد سمندیان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود.

علی شمس در رابطه با حضور در بخش  تازه های تئاتر ایران به خبرنگار ستاد خبری سی چهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر گفت: نمایش " داستان های میان رودان " در حال حاضر درحال آماده سازی برای حضور در بخش تازه های تئاتر ایران است. داستان یک نگاه کمدی دارد به سه دوره پادشاهی در تمدن بین‌النهرین میان رودان که قرار است این سه دوره را بررسی کند و ما در این نمایش روابط، اختراع و مناسبت هایی را که بشر متمدن در سحرگاهان تاریخ در قبال خود انجام میداده در قالب شوخی به تصویر می کشیم.
 
کارگردان نمایش " داستان های میان رودان " با اشاره به این نکته که اجرای عمومی این اثر بلافاصله پس از پایان جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر آغاز می شود گفت: به نظرم جشنواره سی و چهارم نسبت به سال های گذشته خود، بسیار منظم است و آثاری که در بخش بین الملل آثار خوب و قدرتمندی هستند.تصور می کنم جشنواره توانسته در حوزه جذب آثار معتبر، معروف و حرفه ای در حوزه بین الملل موفق عمل کند. مانند نمایش هملت به کارگردانی توماس اوستر مایر که یکی از بزرگان تئاتر معاصر اروپاست.اما  جشنواره در خصوص فرآیندهای مالی همچنان ضعیف است و نیاز به تقویت بودجه بیشتری دارد.

همچنین در حوزه کارگاه های آموزشی و سمینارهای پژوهشی حضور خانم پروفسور والنتیتا والنتینی یکی از اساتید بزگ ایتالیا این نکته را نوید داد که جشنواره امسال تلاش کرده تا خود را به استانداردهای بین الملل نزدیک ساخته و بسیار حرفه ای تر عمل کند.




نظرات کاربران