در حال بارگذاری ...
رویداد های سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

گزارشی از افتتاحیه رویداد نمایشنامه خوانی

افتتاحیه نمایش نامه خوانی آثار برگزیده ی مسابقه ی نمایش نامه نویسی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ با حضور علی مرادخانی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، مهدی شفیعی (مدیر کل هنرهای نمایشی)، سعید اسدی (دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر) ، میلاد اکبرنژاد (مدیر مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره)، و سایر میهمانان و هنرمندان آغاز و در ادامه با خوانش دو اثر برگزیده ادامه یافت.

افتتاحیه نمایش نامه خوانی آثار برگزیده ی مسابقه ی نمایش نامه نویسی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، ساعت 15روز یکشنبه 23/8/95 با حضور علی مرادخانی «معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، مهدی شفیعی «مدیر کل هنرهای نمایشی»، سعید اسدی «دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر»، میلاد اکبرنژاد «مدیر مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره»، و سایر میهمانان و هنرمندان آغاز و در ادامه با خوانش دو اثر برگزیده ادامه یافت.

رویداد نمایش نامه خوانی آثار برگزیده مسابقه نمایش نامه نویسی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر  تا پنج شنبه ۲۷ آبان ماه در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.

در روز نخست این رویداد، افتتاحیه با سخنرانی میلاد اکبر نژاد، مدیر مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره و خیر مقدم ایشان آغاز شد. در ادامه دکتر سعید اسدی، دبیر سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر شهر، ضمن خوش آمد گویی به حضار، نکاتی را بازگو کرد.

در ادامه ی این مراسم از آقای مرادخانی، معاون محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته شد تا با سخنانشان مجموعه رویدادهای تئاتر فجر را افتتاح کنند.

در پایان این مراسم، میلاد اکبرنژاد ضمن دعوت از حاضرین برای ملاحظه ی خوانش یکی از نمایشنامه های برگزیده ی بخش مسابقه نمایش نامه نویسی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به عنوان رویداد آغازین این جشنواره، پایان افتتاحیه و آغاز رویداد را اعلام کرد.

اولین اثر برگزیده به نام "پروانه الجزایری" به نویسندگی پیام لاریان و به کارگردانی سعید حسنلو و به اتفاق هفت نقش خوان در ساعت 30/15خوانش شد و بعد از آن جلسه ی نقد و بررسی در حضور علاقمندان و با حضور پیام لاریان به عنوان نویسنده، امین عظیمی به عنوان منتقد و میلاد اکبرنژاد به عنوان رئیس جلسه برگزار و در آن نکاتی از سوی نویسنده ی این نمایش و منتقد مطرح شد.

دومین اثر برگزیده به نام "خوابگرد" به نویسندگی نوید ایزدیار و به اتفاق شش نقش خوان در ساعت 18 خوانش شد و بعد از آن جلسه ی نقد و بررسی در حضور علاقمندان و با حضور نوید ایزدیار به عنوان نویسنده، رفیق نصرتی به عنوان منتقد و میلاد اکبرنژاد به عنوان رئیس جلسه برگزار و در آن نکاتی از سوی مخاطبین و نویسنده ی این اثر و منتقد مطرح شد.

از امسال تصمیم بر آن شده که رای و نظر مخاطبان در داوری نمایشنامه تاثیر داشته باشد و به همین منظور پس از هر خوانش فرم نظر سنجی در اختیار حاضرین قرار می گیرد.

سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از یکم تا دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۵ برگزار می شود.

گزارش از: پریسا سادات خضرایی




نظرات کاربران