در حال بارگذاری ...
رویداد های سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

گزارشی از روز دوم رویداد نمایش نامه خوانی

در روز دوم از نمایش نامه خوانی آثار برگزیده ی مسابقه ی نمایشنامه نویسی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، نمایش نامه های «رقص هانتینتگون» و «نگران نباش آدامس بجو» خوانش شدند.

در روز دوم از نمایش نامه خوانی آثار برگزیده ی مسابقه ی نمایشنامه نویسی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، نمایش نامه های «رقص هانتینتگون» و «نگران نباش آدامس بجو» خوانش شدند. 

رویداد نمایش نامه خوانی آثار برگزیده مسابقه نمایش نامه نویسی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر  تا پنج شنبه ۲۷ آبان ماه در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود و ورود برای علاقه مندان آزاد است.

در روز دوم این رویداد، نمایش نامه ی «رقص هانتینگتون» به نویسندگی محمدرضا عرب یار احمدی و به اتفاق هشت نقش خوان در ساعت 15:30 روز دوشنبه 95/8/24 خوانش شد و بعد از آن جلسه ی نقد و بررسی در حضور علاقمندان و با حضور محمدرضا عرب یار احمدی به عنوان نویسنده، امین عظیمی به عنوان منتقد و میلاد اکبرنژاد به عنوان رئیس جلسه برگزار و در آن نکاتی از سوی نویسنده ی این نمایش نامه و منتقد مطرح شد.

محمدرضا عرب یار احمدی در رابطه با ایده ی نمایش نامه گفت:«بیماری هانتینگتون یک کابوس وحشتناک است و دغدغه ی من بوده. جهان زبان نویسنده از جهان تجربی او سرچشمه می گیرد و من به عنوان کسی که هفت سال با این بیماری زندگی کرده ام، قصد داشتم تلخی های آن را بیان کنم.»

امین عظیمی در این جلسه، نکاتی را در جهت تاثیر گذاری بهتر و بیشتر نمایش نامه پیشنهاد کرد و حضار نیز نظراتشان را در مورد نمایش نامه بیان کردند.

نمایش نامه ی «نگران نباش آدامس بجو» به نویسندگی امیر لشگری ، دومین اثر خوانش شده در این روز بود که در ساعت 18 توسط نویسنده و سه نقش خوان، در حضور میهمانان و هنرمندانی چون اصغر همت خوانش شد و بعد از آن جلسه ی نقد و بررسی با حضور رفیق نصرتی به عنوان منتقد، میلاد اکبر نژاد به عنوان رئیس جلسه و امیر لشگری نویسنده ی نمایش نامه برگزار شد. در این جلسه رفیق نصرتی به عنوان منتقد به نکاتی اشاره کرد و بعد از آن امیر لشگری، نویسنده ی نمایش نامه به بحث با او پرداخت. حضار و نقش خوان ها نیز نظراتشان را در این رابطه مطرح کردند.

حضور اصغر همت و اظهار نظر وی در رابطه با نقاط قوت و ضعف این نمایش نامه و به طور کلی موضوع نمایش نامه خوانی از نکات  قابل توجه این جلسه بود.

از امسال تصمیم بر آن شده که رای و نظر مخاطبان در داوری نمایشنامه و تعیین اثر برگزیده ی مردمی تاثیر داشته باشد، به همین منظور پس از هر خوانش فرم نظر سنجی در اختیار حاضرین قرار می گیرد.

سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از یکم تا دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۵ برگزار می شود.

گزارش از: پریسا سادات خضرایی




نظرات کاربران