در حال بارگذاری ...

برگزاری اولین کارگاه‌های آموزشی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

مدیر کارگاه‌های آموزشی جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام کرد که دور اول این کارگاه‌ها از روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه آغاز می‌شود.

«افشین خورشید باختری» که سال گذشته نیز مدیریت کارگاه‌های جشنواره تئاتر فجر را بر عهده داشت، در گفت‌وگو با روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر ادامه داد: امسال با هدف دانش افزایی و توان افزایی هنرمندان تئاتر در تهران و دیگر شهرها تلاش کرده‌ایم تمرکزمان بر کارگاه‌های کاربردی و میان رشته‌ای باشد. به همین دلیل تم کارگاه‌های این دوره از جشنواره بر مدیریت و بازاریابی در کنار جنبه‌های فنی تئاتر مانند موسیقی و صدا است. البته برنامه‌هایی هم در ارتباط با بازیگری داریم که هنوز قطعی نشده‌اند.

این مدرس دانشگاه افزود: برای کارگاه‌های امسال، مخاطبان را هدف داریم در همین راستا در فراخوانی که اعلام کرده‌ایم، گروه‌های متخصص و اهل فن را برای شرکت در این کارگاه‌ها دعوت کرده‌ایم.

خورشید باختری افزود: دور اول کارگاه‌های امسال با حضور دکتر «آنتونیو پینتو ربی یرو» از کشور پرتقال و با موضوع کارگاه مدیریت فرهنگی و برنامه‌ریزی پروژه‌های در روزهای 15 و 16 آذر ماه برگزار می‌شود و به فاصله اندکی، کارگاه بعدی با حضور خانم «ایو هوروات» از کشور اسپانیا و با موضوع مدیریت پروژه و بازاریابی بین‌المللی تولیدات تئاتری در تاریخ 20 تا 22 آذر برپا خواهد شد.

وی درباره چگونگی حضور هنرمندان استان‌ها در این کارگاه‌ها توضیح داد: امسال همایشی با حضور هنرمندان آثار برگزیده استان‌ها  از تاریخ 14 تا 16 آذر ماه برپا می‌شود و کارگاه‌های آموزشی این دوره از جشنواره نیز همزمان با این همایش برپا می‌شوند.

خورشید باختری افزود: اولین دوره این کارگاه‌ها از روز یکشنبه 14 آذر ماه ویژه هنرمندان استا‌ن‌ها با همکاری امور استان‌ها، کارگردان‌های آثار برگزیده استانی در کارگاه مدیریت فرهنگی و برنامه‌ریزی پروژه‌های هنری و با حضور  «آنتونیو پینتو ربی‌یرو» برگزار می‌شود.

هنرمندان تهرانی بر اساس فراخوان نیز روزهای 15 و 16 آذر ساعت 14 تا 18 در همین کارگاه حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: برای هنرمندان استان‌ها کارگاه طراحی صوتی و مهندسی صدا را با حضور «آیدین الفت» برپا می‌کنیم و کارگاه کارکرد دراماتیک موسیقی زنده و پخش شونده با حضور «سعید ذهنی» برگزار می‌شود که این دو کارگاه فقط ویژه هنرمندان استان‌هاست.

خورشید باختری درباره حضور هنرمندان تهرانی در این کارگاه‌ها توضیح داد: مدیران تماشاخانه‌های دولتی و خصوصی، دست‌اندرکاران و دانشجویان کارگردانی تئاتر در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، شرکت‌کنندگان در این کارگاه خواهند بود.

وی ادامه داد: کارگاه دوم نیز با حضور خانم «ایو هوراک» از عصر روز شنبه 20 آذر ماه آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه 22 آذر ادامه دارد و اولین روز آن ویژه هنرمندان استان‌هاست.

مدیر بخش کارگاه‌های جشنواره تئاتر فجر خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم هنرمندان استان‌ها سهم قابل قبولی در کارگاه‌های آموزشی داشته باشند و با توجه به امکانات‌مان این بهره‌مندی را افزایش می‌دهیم تا تابوی تمرکز امکانات برای هنرمندان تهران شکسته شود.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری سعید اسدی یکم تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.




نظرات کاربران