در حال بارگذاری ...
داور بخش مسابقه پوستر جشنواره تئاتر فجر:

هیچ تفاوتی میان پوسترهای کاغذی و دیجیتالی نیست

مجید کاشانی داور بخش مسابقه پوستر جشنواره تئاتر فجر معتقد است: ارائه پوستر فقط روی کاغذ چاپ معیار نیست چراکه باتوجه به پیشرفت عصر رسانه تبلیغات پوستر می‌تواند در صفحات مجازی هم انجام شود.

این طراح پوستر در گفت وگو با روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ادامه داد: تا همین چند وقت پیش یکی از مخالفان طراحی پوستر در صفحات مجازی و انتشار آنها بودم اما به خاطر تغییر زمان و پیشرفت در عرصه رسانه‌ها نظرم تغییر کرد و متوجه شدم که پوستر فقط یک کاغذ چاپ شده نیست و می‌توان آن را برای صفحات مجازی هم طراحی کرد چراکه تازه در رسانه ؛ پوسترها بیشتر دیده می‌شوند.

 

وی درباره وضعیت پوستر تئاتر گفت: در کل وضعیت پوستر در تئاتر خوب نیست چرا که همه اجزای تئاتر به هم متصل هستند واگر یک اثر نمایشی بی کیفیت اجرا شود به مراتب پوستر خوبی را هم از آن نخواهیم دید البته نمایش‌هایی دیده‌ام که بر خلاف ماهیت‌شان پوسترهای خوبی  برایشان طراحی شده‌اند ولی به نظرم این کار صرفا فریب مخاطب است.

 

این طراح پوستر درباره تاثیر پوستر در تاریخ تئاتر ایران تصریح کرد: اگر صرفا بخواهیم نمایشی را ثبت کنیم به طور حتم باید برایش یک پوستر طراحی شود تا زمان و اسم نمایش سال‌ها در خاطره‌ها بماند.

 

کاشانی ادامه داد: طراحی پوستر برای  تبلیغات یک اثر نمایشی یا باید به خوبی صورت بگیرد و نواقصی نداشته باشد یا اگر برخلاف این امر بخواهد پیش برود بهتر است که آن نمایش هیچ پوستر تبلیغاتی نداشته باشد.

 

وی با اشاره به برگزاری بخش پوستر در جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد: باتوجه به اوضاع تئاتر و شرایط نامناسب آن  بویژه در بخش پوستر اگر این جشنواره برگزار هم نشود اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد چرا که بسیاری از پوسترها را دیده‌ام که یک اثر نمایشی خوب را به بدترین شکل نشان داده‌اند و ناخواسته مخاطبان را از دیدن آن نمایش منع کرده‌اند.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌ِشود.




نظرات کاربران