در حال بارگذاری ...

برنامه سخنرانی‌های هفته تئا‌تر لهستان در ایران اعلام شد

کار‌شناسان و هنرمندان تئا‌تر لهستان چهار نشست سخنرانی را درسالن مشاهیر مجموعه تئا‌تر شهر از ۲۳ تا ۲۶ آذر ماه ۹۴ درجریان هفته تئا‌تر لهستان برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا، نخستین جلسه سخنرانی هفته تئا‌تر لهستان با موضوع «مدیریت و تئا‌تر در لهستان» توسط «دوروتا بوخوالد (DOROTA BUCHWALD)» روز دوشنبه ۲۳ آذرماه برگزار می‌شود. این مدیر تئاتری درباره سازماندهی، مدیریت، بودجه بندی و سیستم آموزش در تئا‌تر لهستان صحبت می‌کند.

روز سه‌شنبه ۲۴ آذرماه نیز یاروسلا فرت کارگردان و بنیانگذار تئا‌تر زار و مدیر موسسه گروتوفسکی با موضوع «پایتخت فرهنگی اروپا و المپیک تئا‌تر» برای علاقه مندان تئا‌تر لهستان سخنرانی می‌کند.

«تاثیر تئا‌تر کانتور و گروتفسکی برجریان تئا‌تر معاصر تهران» عنوان سخنرانی «داریوش کوشینسکی (PROF. DARIUSZ KOSIŃSKI)» است که روز چهارشنبه ۲۵ آذر برگزار می‌شود. وی در این سخنرانی تاثیر تادئوش کانتور و یرژی گروتفسکی در تئا‌تر لهستان و جهان را بررسی کرده و به تحلیل و واکاوی تنش میان تلاش برای حفظ اصالت کار این هنرمندان از یک طرف و یک نیاز و تمنا برای استفاده و توسعه آن‌ها به یک روش خلاق و اصیل از طرف دیگر می‌پردازد. کوشینسکی یک نمای کلی در این زمینه برای هنرمندان معاصر و کمپانی‌هایی که دنبال پیدا کردن پاسخ به کانتور و گروتووسکی هستند ارایه خواهد کرد.

ویتولد مروژک (WITOLD MROZEK) نیز روز پنجشنبه ۲۶ آذر ماه با موضوع «تئا‌تر فیزیکی در لهستان» سخنرانی می‌کند. در این سخنرانی بدن- صدا- گفتار- مرحله مستقل در تا‌تر لهستان بین تا‌تر و موسیقی بررسی می‌شود.

جلسات سخنرانی هفته تئا‌تر لهستان ساعت ۱۸ روزهای یاد شده در سالن مشاهیر مجموعه تئا‌تر شهر برگزار می‌شود و ورود عموم علاقه مندان در این جلسات آزاد است.

هفته تئا‌تر لهستان در تهران از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه ۱۳۹۴ توسط اداره کل هنرهای نمایشی، سفارت لهستان در ایران و دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر برگزار می‌شود.

 




نظرات کاربران