در حال بارگذاری ...
به گزارش خبرگزاری شبستان

«تئاترمان» میزبان کارگاه های آموزشی بخش جنبی جشنواره فجر

خبرگزاری شبستان: مرکز آفرینش های هنری تئاتر مان که از تماشاخانه های خصوصی میزبان بخش بعلاوه ی فجر است، کارگاه های تخصصی تئاتر کاربردی را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار تئاتر شبستان، جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر امسال و برای دومین بار بخشی به نام بعلاوه ی فجر دارد که با هدف مشارکت تماشاخانه های خصوصی و در راستای تحقق شعار تئاتر برای همه پیش بینی شده است.

 

این بخش که دومین تجربه ی جشنواره ی فجر در این زمینه است، با مشارکت ده تماشاخانه بخش خصوصی و نیمه دولتی برگزار می شود. گفتنی است تئاتر آفتاب، تالار ارغنون، تئاتر باران، خانه موزه ی استاد انتظامی، تماشاخانه ی دا، تئاتر سه نقطه، تماشاخانه ی فانوس، سالن استاد مشایخی تئاتر مان، تماشاخانه ی موج نو و تماشاخانه ی همای سعادت ده تالار نمایشی بخش خصوصی هستند که میزبانی «بعلاوه ی تئاتر فجر» را بر عهده دارند.

 

تماشاخانه ی استاد مشایخی مرکز آفرینش های هنری تئاتر مان، که پیش تر تجربه ی همکاری با جشنواره ی تئاتر فجر را با میزبانی کارگاه های آموزشی فجر سی و دوم در سال ۹۲ و میزبانی بخش بعلاوه ی فجر سی و پنجمین دوره در زمستان سال گذشته دارد، امسال نیز برنامه های مختلفی را برای میزبانی این دوره پیش بینی کرده است.

 

تئاتر مشایخی که اجراهای بخش بعلاوه ی فجر خود را به نمایش های تئاتر کاربردی اختصاص داده است، در روزهای برگزاری جشنواره کارگاه های تخصصی تئاتر کاربردی را میزبانی می کند.

 

برنامه ی کارگاه های تئاتر مان

تئاتر مان در روز شنبه دوم بهمن ماه میزبان کارگاه «تئاتر کاربردی، انواع آن و نقش موثر آن در برطرف نمودن معضلات جوامع شهروندی» با هدایت حسین رحیمی است. این کارگاه از ساعت ۱۴ الی ۱۶:۳۰ برگزار می شود. رحیمی پیش تر با اجرای نمایش های نظیر «صندلی ها» و «پزشک نازنین» در زمینه ی تئاتر کاربردی فعالیت داشته که اجراهای این نمایش ها در داخل کشور و جشنواره های بین المللی با استقبال مواجه شده است.

 

«سایکودرام و نقش آن در درمان اختلالات روانی» دیگر کارگاه این تماشاخانه است که با حضور مجید امرایی، ساعت ۱۴ الی ۱۶:۳۰ دقیقه ی یکشنبه سوم بهمن ماه برگزار می شود. روز دوشنبه چهارم بهمن نیز کارگاه «تئاتر درمانی و تاثیر آن بر ویژگی های روانی جانبازان اعصاب و روان» با حضور علیرضا دهقانی برگزار می شود که سابقه ی اجرای نمایش های متعدد با حضور جانبازان اعصاب و روان دوران جنگ تحمیلی را در کارنامه دارد.

 

همچنین روز سه شنبه پنجم بهمن، کارگاه «مانیفست تئاتر درمانی کاربردی» با حضور رسول حق شناس برگزار خواهد شد که داشته های خود را درباره ی این گونه ی تئاتری با علاقه مندان به اشتراک می گذارد. «اگر طلایی... تئاتر درمانی نوین... ارتقا» عنوان دیگر کارگاه این مجموعه است که با تدریس حسین رحیمی از ساعت ۱۴ الی ۱۶:۳۰ دقیقه ی ۶ بهمن برگزار می شود.

 

رحمت امینی، کارگردان و مدرس تئاتر دیگر مدرس این کارگاه های آموزشی است که روز پنج شنبه هفتم بهمن ماه هدایت کارگاهی با عنوان «تئاتر پداگوژیک و نقش آن در جهش و رشد سریع فکری کودکان و نوجوانان» را بر عهده دارد.

 

آخرین جلسه ی این کارگاه ها به «مانیفست تئاتر درمانی کاربردی، قوانین، بایدها و نباید ها» با حضور رسول حق شناس اختصاص دارد که روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۸ برگزار می شود.

 

علاقه مندان برای حضور در کارگاه های تخصصی تئاتر درمانی و تئاتر پداگوژیک می توانند با شماره های ۶۶۹۷۹۴۶۸ و ۰۹۲۱۰۴۴۵۹۷۶ تماس بگیرند. گفتنی است، تماشاخانه ی استاد مشایخی تئاتر مان در ضلع غربی چهارراه ولیعصر (عج)، پلاک ۱۴۷۸ واقع است.




نظرات کاربران