در حال بارگذاری ...
سعید ذهنی:

امیدواریم برگزاری کارگاه‌های آموزشی به جشنواره فجر محدود نشود

کارگاه «کارکرد دراماتیک موسیقی زنده و پخش شونده در اجرای نمایش» با حضور سعید ذهنی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این کارگاه‌ با حضور جمعی از هنرجویان تئاتر و دست‌اندرکاران موسیقی تئاتر روزهای 26 و 27 دی ماه برگزار شد و کارگاه «کارکرد دراماتیک موسیقی زنده و پخش شونده در اجرای نمایش» نیز  با حضور آیدین الفت امروز 28 دی و 29 دی ماه برگزار می‌شود.
سعید ذهنی در گفتگو با روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،برگزاری کارگاه‌های آموزشی را حرکتی بسیار خوب و شایسته دانست.
وی با اشاره به شکل‌گیری این کارگاه‌ها از دوره گذشته جشنواره تئاتر فجر یادآوری کرد: سال گذشته با دبیر جشنواره فجر تصمیم به برگزاری این کارگاه‌ها گرفتیم و برنامه‌ریزی‌ها انجام شد . با توجه به خواسته آقای اسدی و  افشین خورشید باختری به عنوان مسئول برگزاری این کارگاه‌ها مقرر شد در این کارگاه‌ها به وجوه کاربردی موسیقی در یک اثر نمایشی به صورت آکادمیک و اصولی بپردازیم.
این آهنگساز تئاتر افزود:در این کارگاه نیز سعی براین است به صورت فشرده مباحث کلی موسیقی دراماتیک تشریح شود و در ادامه مباحث کاربردی و کارکردهای موسیقی در تبیین دراماتیک ونمایش و تفاوت آن با سایر شکل‌ها و کاربردهای موسیقی بررسی شود. 
ذهنی ادامه داد: این مباحث با پرداختن به کلیدواژه‌های موسیقی دراماتیک شکل‌گرفته است و درباره وجوه تمایز موسیقی دراماتیک با مفهوم کلی موسیقی و استفاده از موسیقی زنده و همچنین تئاتر موزیکال صحبت کردیم. 
مدرس کارگاه‌های آموزشی جشنواره درباره محتوای این کارگاه‌ها گفت: به مدت 2 روز به این آموزش‌ها پرداختیم و همه دوستان مطلع هستند این آموزش‌ها و سمینارهابه منظور روشن کردن و باز کردن یکسری سر فصل‌های آموزشی و آشنایی مخاطبان با مباحث کلی است. 
ذهنی در در ادامه خاطر نشان کرد: در ادامه این کارگاه ضمن تکمیل مباحث مطرح‌شده، کارهایی را که به‌عنوان تکالیف برای هنرجویان طراحی‌شده است به‌صورت کارگاهی تجزیه تحلیل کردیم.امیدوارم به جای اینکه در یک بازده زمانی کوتاه به این مباحث مهم بپردازیم، این آموزش‌ها در تمام سال محقق شود و فقط در طول جشنواره و به این 10 روز ختم نشود چرا که این کارگاه‌ها حتی برای جامعه حرفه‌ای تئاتر نیز نیاز است. 
لازم به یادآوری است تمامی کارگاه‌های سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رایگان است. 
سی وپنجمین جشنواره بین‌الملی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی طی روزهای 1 الی 12 بهمن ماه برگزار می‌شود.




نظرات کاربران