در حال بارگذاری ...
به گزارش خبرگزاری فارس

اُپرای کلاسیک «یتیم‌خانه فونیکس» مفهوم عشق در جامعه را نمایش می‌دهد

کارگردان نمایش «یتیم خانه فونیکس» در جشنواره تئاتر فجر گفت: هدف از اجرای این کار نشان دادن اهمیت موضوع عشق و دوست داشتن مردم نسبت به یکدیگر است و اینکه چقدر عشق می‌تواند در سطح یک جامعه تنش‌ها را کاهش دهد.

محمد نیازی، کارگردان نمایش «یتیم خانه فونیکس» از مشهد که این اثر را در بخش مسابقه مرور جشنواره تئاتر فجر نیز ارائه کرده، در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشهخبرگزاری فارس عنوان کرد: این نمایش یک اپرای داخلی است که متن، لیریک و موسیقی آن  ساخته خودمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه شاید برای نخستین مرتبه این سبک پاپ کلاسیک در ایران اجرا می‌شود، توضیح داد: بازیگران این نمایش محمدرضا صولتی ، مسعود عقلی ، ندا محمدی ، محبوبه سلطانی ، وحید عباسی ، مجتبی شفیعی ،فائزه علی آبادی ، سمیرا معین ، میترا عسگری ، محمد یوسفی ، فرشاد قاسمی ، آرش یزدانی ، سروش بیکیان ، بهنوش اجتهادی ، دریا تاجی رودی ، سارا نداف ، آرتا بندیانی ، مایسا میلانی زاده و ... هستند.

وی با تأکید بر اینکه به جز تغییرات کوچکی در متن، دکور و صحنه تغییری در اصل کار ایجاد نشده است، اظهار داشت: موضوع این نمایش درباره اشتباهات و گناه مردم لندن است که باعث ایجاد یک نفرین در شهر شده است. پسری به نام فونیکس در یتیم خانه لندن در طی این اتفاقات ناجی لندن می‌شود و شهر را نجات می‌دهد.

نیازی با اشاره به اینکه کلیت مفهوم عشق در این نمایش به صحنه می‌رود، توضیح داد: هدف از اجرای این کار نشان دادن اهمیت موضوع عشق و دوست مردم نسبت به یکدیگر است، و اینکه چقدر عشق می‌تواند در سطح یک جامعه تنش‌ها را کاهش دهد.

وی ژانر این نمایش را پاپ کلاسیکال اپرا و ژانر متن را ملودرام تاریخی محسوب کرد و گفت: خوشبختانه استقبال در مشهد بسیار خوب بود و ما توانستیم در 29 روز رکورددار اجرا در مشهد شویم و بیش از 8700 تماشاچی داشته باشیم الان هم در دو روز در فجر استانی این اثر را در دو سانس به صحنه بردیم.

یتیم خانه فونیکس 5 بهمن ساعت 19 در تالار وحدت به صحنه می‌رود.




نظرات کاربران