در حال بارگذاری ...
به گزارش خبرگزاری فارس

اردشیر: دغدغه کره زمین «مرگ آنجلها» را خلق کرد

کارگردان نمایش «مرگ آنجل‌ها» گفت: با اجرای این نمایش تلاش کردم تلنگری به زمین و مردم آن بزنم که اگر به همین شیوه کشتار و جنگ پیش برویم قطعا از بین خواهیم رفت.

محسن اردشیر کارگردان نمایش «مرگ آنجل‌ها» در بخش مرور سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از شهر آمل در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر و سینمای خبرگزاری فارس عنوان  کرد: این کار از سوی گروه تئاتر سونر آمل اجرا شده است. کارگردانی این اثر را به همراه همسرم، غنچه شکوهیان انجام داده‌ام.

وی در ادامه افزود: موضوع این نمایش درباره ماهی‌هایی است که در یک آکواریوم زندگی می‌کنند منظور از آنجل هم همان ماهی آنجل است اما این ماهی‌ها به واسطه دشمنی و جنگ بین خودشان در نهایت آکواریوم را شکسته و می‌میرند در واقع با این نمایش یک نمادسازی از کشتار و جنگ بین مردم در کره زمین انجام دادم.

اردشیر اظهار داشت: به تعبیر دیگر هم آنجلها فرشتگان هستند و مرگ آنجلها جهان‌شمول بوده و به اتفاقات جنگ می‌پردازد که مممکن است در هر کشروی رخ دهد و زبان دیالوگی آن را زبانی فراتر از ملیت و قومیت است.

اردشیر اظهار داشت: بنابراین با این نمایش تلاش کردم یک تلنگری به کره زمین و کل دنیا بزنم که اگر همینطور پیش برویم همه از بین خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه اجرای عمومی کار، در آبان ماه بوده است، گفت: خیلی از اساتید مثل قطب الدین صادیقی، رضا رویگری، مهران احمدی، نفیسه روشن ور و اسدالله یکتا از تهران برای دیدن این نمایش آمدند و حتی دکتر صادقی برای این کار بیانیه صادر کردند و این برای کار ما مایه مباهات بود.

این کارگردان با بیان اینکه تغیری از عوامل اجرا به جز یک نفر از گروه گریم ندارند، توضیح داد: البته یک میزانسن‌هایی در آمل قابلیت اجرا نداشتند که در تهران استفاده می‌کنیم. این اجرا 70 دقیقه در تالار هنر تهران خواهد بود.

اردشیر با بیان اینکه علاوه بر این کار به همراه همسرم، نخستین کار خیابانی مجموعه تئاتر شهر را نیز یکم بهمن ماه در دست کار دارد، توضیح داد: «مونگ بهیتی» عنوان این نمایش محیطی است.

وی با اشاره به برخی نقاط قوت این جشنواره نسبت به سال‌های گذشته گفت: بخش استانی جشنواره، مسابقات و کارگردانی‌ها انگیزه زیادی به کارگردان‌ها داده است من پنج دوره تاکنون در جشنواره اجرا داشتم و امسال را کاملترین سال جشنواره می‌دانم. همچنین کارهای خیابانی نیز مخاطب زیادی را جذب جشنواره می‌کند و فکر می‌کنم این هم از نقاط قوت کار است.




نظرات کاربران