در حال بارگذاری ...

«پرواز شماره 745» با نگاهی متفاوت به جنگ می‌نگرد

نمایش «پرواز شماره ۷۴۵» به نویسندگی و کارگردانی مرجان پورغلامحسین در بخش «به علاوه فجر» سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، این نمایش که پیش از این در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی، به عنوان تاثیر گذارترین اثر جشنواره شناخته شده بود، داستان سفر زنی به ایران پس از مهاجرتی سی ساله است. زن که به همراه خانواده‌اش در میانه جنگ ایران و عراق از ایران مهاجرت کرده، برای فروش خانه پدری بازمی‌گردد و به دنبال یافتن نشانه‌هایی از گذشته به محله قدیمی خود می‌رود. 
«پرواز شماره 745» به شیوه میکرو تئاتر اجرا می‌شود. این نمایش که در ادامه تجربه‌های تلفیق سینما و تئاتر است، دکوری به ابعاد یک متر در هفتاد سانت دارد و از بیش از چهل عروسک در آن استفاده می‌شود. 
در اجرای این نمایش که از زاویه‌ای متفاوت به جنگ تحمیلی می‌نگرد، تجربه میکرو تئاتر و تلفیق تکنیک‌های سینمایی با قابلیت‌های تئاتر و به ویژه تئاتر عروسکی، به کار گرفته شده است. 
این نمایش در بخش «به علاوه فجر» در روزهای دوشنبه 4 و سه شنبه 5 بهمن در تماشاخانه آفتاب به نشانی بلوار آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، کوچه کمال، تماشاخانه آفتاب به صحنه می‌رود.




نظرات کاربران