در کارگاه «تجربیات صحنه: نمایشنامه نویسی» مطرح شد؛ جلال تهرانی: هنر برای من با پرسش آغاز میشود جلال تهرانی معتقد است هنر برای او با پرسش آغاز میشود و این پرسشها هستند که تعیین میکنند یک نمایشنامه چطور باید جلو برود و ضرورتهای ساختاری را تعیین میکنند.
در پنل «گفت و گوی نسلها» مطرح شد؛ رضا گشتاسب: تئاتر بستر دموکراسی است پنل «گفت و گوی نسلها» با حضور مهدی لزیری، ناصر ایزدفر، رضا گشتاسب روز شنبه هفتم دی در سالن اجتماعات هتل باباطاهر برگزار شد.
مروری بر برنامه چهارمین روز همایش برگزیدگان جشنوارههای تئاتر استانها همایش برگزیدگان جشنوارههای تئاتر استانهای کشور با برگزاری دو کارگاه و دیدار شرکتکنندگان در چهارمین روز برگزاری آن ادامه مییابد.
در کارگاه «طراحی اجرا مستقل از متن» مطرح شد؛ علیاصغر دشتی: متن یک اثر کامل است و با اجرا کاملتر میشود علی اصغر دشتی میگوید در «طراحی اجرا مستقل از متن» باید درباره چگونگی و فرآیند اجرا اندیشید و برنامهریزی کرد.
در کارگاه «قصهگویی در درام» مطرح شد؛ کیانی: جایگاه قصهگویی در درام معاصر به شدت تهدید میشود حسین کیانی معتقد است جایگاه قصهگویی در درام معاصر به شدت تهدید میشود و در حال خطر است.
هیات انتخاب برگزیدگان جشنوارههای تئاتر استانها معرفی شدند سعید اسدی، رفیق نصرتی و مهرداد کوروش نیا به عنوان اعضای هیات انتخاب برگزیدگان جشنوارههای تئاتر استانهای کشور معرفی شدند.
در کارگاه «تجربیات صحنه: کارگردانی» عنوان شد؛ صادقی: تئاتر باید به فرهنگ تاریخ و جامعه کمک کند قطبالدین صادقی میگوید تئاتر باید به فرهنگ، تاریخ و جامعه کمک کند و کارگردان باید با توجه به این هدف یک نمایش را روی صحنه ببرد.
در پنل «مناسبات اقتصادی تئاتر ایران» مطرح شد؛ راهکارهای تئاتر ایران برای دوری از تمرکزگرایی جلال تجنگی، بهزاد آقاجمالی و جهانشیر یاراحمدی در پنل «مناسبات اقتصادی تئاتر ایران» از چهارمین همایش برگزیدگان جشنوارههای تئاتر استانها به ارائه راهکارهایی ...
مروری بر برنامههای سومین روز از همایش برگزیدگان جشنوارههای تئاتر استانها برنامههای سومین روز از همایش برگزیدگان جشنوارههای تئاتر استانهای کشور با حضور اساتید حوزه تئاتر و گروههای نمایشی منتخب استانها دنبال میشود.
در کارگاه آموزشی «تاثیر شیوههای اجرایی معاصر در خلق یک اثر هنری فراگیر» مطرح شد؛ بهنام: تماشاگر سنتی تئاتر خود را جزیی از آیین تئاتر میبیند سعید بهنام در کارگاه «تاثیر شیوههای اجرایی معاصر در خلق یک اثر هنری فراگیر» گفت: تماشاگر سنتی تئاتر خود را جزیی از آیین تئاتر میبیند. در مشارکت آئینی، تماشاگر ...
در بخش دوم کارگاه «نگارش خلاق» عنوان شد؛ علیزاد: درامنویسی برای داستاننویسان بسیار سخت است علیاکبر علیزاد معتقد است افرادی که پیشینه داستاننویسی دارند، درامنویسی برایشان کاری سخت میشود.
تا هشتم دی ماه؛ مهلت ثبت نام در کارگاههای گروه تئاتر اودین تمدید شد به دلیل استقبال و تقاضای هنرمندان و دانشجویان مهلت ثبت نام در کارگاهها و مسترکلاسهای گروه تئاتر اودین به سرپرستی یوجینیو باربا تا روز یکشنبه ۸ دی ماه تمدید شد.