گفتوگو با کارگردان راهیافته به جشنواره فجر 42 یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت میکند یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و۳۲۰»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است ناصر علاقبندان کارگردان نمایش «نشخوار» میگوید این نمایش نگرشی فلسفی به سبک زندگی امروز جامعه جهانی دارد و به نوعی هشدار به این شیوه زندگی میدهد.
کارگردان حاضر در بخش تازههای تئاتر جشنواره گفت کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامهدار باشد کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازههای تئاتر بر رویکرد عادلانه چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آنها تاکید کرد.
کارگردان حاضر در بخش تازههای تئاتر جشنواره گفت کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامهدار باشد کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازههای تئاتر بر رویکرد عادلانه چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آنها تاکید کرد.
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر «خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسبسازی خودپرداز بانکی برای نابینایان کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توانخواه جامعه را که شامل نابینایان نیز میشود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث میشود تا برخی از این ...
گفتوگو با داور بخش دانشجویی چهلودومین جشنواره تئاتر فجر بهرام جلالیپور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است بهرام جلالیپور، داور بخش دانشجویی چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد ...
در چهلودومین دوره تئاتر فجر نامزدهای بخش مسابقه دانشجویی معرفی شدند نامزدهای دریافت جایزه بخش مسابقه دانشجویی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی شدند.
نامزدهای بخش مسابقه تئاتر ایران جشنواره تئاتر فجر42 معرفی شدند نامزدهای بخش مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در ۱۳ رشته رقابتی معرفی شدند.
دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنهای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی جلسه دهم نقد آثار صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد و مطابق روال این نشستها، سه نمایش مورد ...
مروری بر آنچه در بخش های مختلف بزرگ ترین جشن اهالی تئاتر گذشت آثار و رخدادهای چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از نگاه داوران برای آگاهی از چند و چون جشنواره چهل و دوم فجر، نقاط قوت و نیز نقاط ضعف های احتمالی که باید برای تقویت شان در دوره های بعدی، برنامه ریزی و تلاش شود، پای حرف های داوران ...
گفتوگو با کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر سوران حسینی: مشارکت مخاطب در «نقطه سر خط» پررنگ شده است سوران حسینی، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی، تکرارها زیاد شده است و این تکرار، مخاطب را از پذیرش تغییرات بازمیدارد، میگوید ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش صحنهای جشنواره تئاتر فجر «خانههای اجارهای»، تلاشی دراماتیک از مواجهه یک زن با رنج های زندگی است مازیار رفعتی، کارگردان نمایش «خانههای اجارهای» معتقد است شخصیت اصلی نمایش او زنی بانام «مستوره» است که در دنیای مردانه برای ایجاد صلح میجنگد تا شرایط ...
نهمین جلسه نقد آثار بخش صحنهای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد خشونتهای اجتماعی، امتیازات اجرایی خوب و تنهایی انسان جلسه نهم نقد و بررسی آثار صحنهای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، دهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد و مطابق معمول این نشستها، سه نمایش ...
گفتوگو با دبیر بخش فراگیر چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر فاطمه فخری: هدف بخش فراگیر، رسیدن همزمان توانیاب و مخاطب به نگاهی نو از توانمندی است فاطمه فخری، رئیس گروه هنر سازمان بهزیستی کشور، دبیر بخش فراگیر چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، برنامه این بخش را تسهیلکننده سیر رسیدن افراد معلول از ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش صحنهای جشنواره تئاتر فجر «خانههای اجارهای»، تلاشی دراماتیک از مواجهه یک زن با رنج های زندگی است مازیار رفعتی، کارگردان نمایش «خانههای اجارهای» معتقد است شخصیت اصلی نمایش او زنی بانام «مستوره» است که در دنیای مردانه برای ایجاد صلح میجنگد تا شرایط ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش صحنهای تئاتر فجر «خوشبختی در اودسا» تصویری از تعاملات انسانی در برخورد با مشکلات است رضا شاهکرمی، کارگردان نمایش «خوشبختی در اودسا» گفت این اثر تصویری روشنگر از تعاملات انسانی و اجتماعی در برخورد با مشکلات است.