در حال بارگذاری ...
  • دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر فجر توسط مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دبیری علی منتظری از 22 تا 30 بهمن 1370 برگزار شد. سالن اصلی و سالن 2 و سالن چهارسو تئاترشهر، فرهنگسرای بهمن و تالار وحدت میزبان بخش مسابقه و خارجی و پارس، دماوند، قلهک، کسری، گلریز، نصر و ولی‌عصر میزبان نمایش های کمدی این دوره از جشنواره بودند. طراحان پوستر این دوره از جشنواره مرتضی ممیز، انوشیروان میرزایی کوچکسرایی و عباس سارنج بوده‌اند.

     

    در این دوره 12 اثر در بخش مسابقه، 3 اثر در بخش خارجی(سوریه، آذربایجان و تاجیکستان)، 1 اثر در بخش پرده‌خوانی و 11 اثر در بخش فیلم(همه آثار از کشور فرانسه) جشنواره شرکت داشته‌اند. اضافه شدن بخش خارجی و پرده‌خوانی از نوآوری‌های دهمین دوره جشنواره بوده است. 6 اثر از تهران و از شهرهای یاسوج، اندیمشک، مسجدسلیمان، مشهد، گرگان و شیراز هر کدام با یک اثر در جشنواره حضور داشته‌اند. این دوره از جشنواره دارای خبرنامه دهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر به کوشش ناصر بزرگمهر بوده است.

     

    در دوره دهم مسابقه بزرگ نمایشنامه‌نویسی فجر برای اولین بار برگزار شده است. در این دوره آثار در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری مرد، بازیگری زن، بازیگری کودک و نوجوان و طراح نور(برای اولین بار) به رقابت پرداخته‌اند.

     

    کانون ملی منتقدان تئاتر،هفته نامه سروش، بانک مرکزی جمهوری اسلامی و مراکز پرورش اسلامی جوانان جمعیت هلال احمر در دوره دهم هرکدام در بخش‌های مختلف منتخبینی داشته‌اند. در این دوره نیز مسابقه عکاسی تئاتر برگزار شده است. در دوره دهم 1 سمینار، 2 میزگرد و 2 سخنرانی برگزار شده است.