در حال بارگذاری ...
  • پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر فجر توسط مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دبیری رحیم نجفی برزگر از روز 3 تا 10 اسفندماه 1375 در تهران برگزار شد. سالن‌ اصلی، سالن 2 و چهارسو مجموعه تئاتر شهر، تالار رودکی، فرهنگسرای ابن‌سینا، فرهنگسرای بهمن(چارلی، شهید آوینی، مبارک)، فرهنگسرای خاوران، فرهنگسرای شفق، فرهنگسرای نیاوران، تالار مولوی و تالار وحدت میزبان این دوره از جشنواره بودند.

     

    در دوره پانزدهم مصطفی میرسلیم (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت)، ابوالقاسم خوشرو(معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت) و رحیم نجفی برزگر (دبیر دوره) به جشنواره پیام‌هایی را داده بودند.

     

    در این دوره 38 اثر در بخش مسابقه، 8 اثر در بخش ویژه، 29 اثر در بخش مهمان و 11 اثر در بخش خیابانی جشنواره شرکت داشته‌اند. 54 اثر از تهران، از 3 اثر از همدان، 2 اثر از بروجرد، 2 اثر از مشهد،2 اثر از نوشهر، 2 اثر از قم و از شهرهای یزد، اراک، زاهدان، تبریز،میناب، نقده، کرمانشاه، شوش، یاسوج، بروجن، فولادشهر، ترکمنستان، ری، ملایر، اردکان، اصفهان، سنندج، گناوه، میگون، شیراز و گرگان هر کدام با یک اثر در جشنواره حضور داشته‌اند. این دوره از جشنواره دارای ویژه‌نامه و خبرنامه نمایش(پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر) بوده است.

     

    در دوره پانزدهم دومین گردهمایی بررسی نمایش در ایران با 19 عنوان برگزار شده است. در این دوره آثار در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری مرد، بازیگری زن، بازیگری کودک و نوجوان، طراحی صحنه، برگزیده تماشاگران، جذابیت‌های اجرایی، طرح و ایده و موسیقی(در بخش خیابانی) به رقابت پرداخته‌اند. رقابت نمایشنامه‌‌نویس برگزیده در این دوره نیز براساس نمایش‌های اجرا شده بوده است. اختتامیه جشنواره در تالار وحدت برگزار شده است.