در حال بارگذاری ...

برگزاری کارگاه آموزشی روی فراتی در جشنواره تئاتر فجر

کارگاه آموزشی "جهان بدون مرز" با هدف اجرا توسط روی فراتی از فرانسه «مدیر تئاتر ستمدیدگان پاریس» در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود.

به گزارش ستاد خبری جشنواره،‌ این کارگاه از سه شنبه ۱۹ تا دوشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد .در شش روز نخست این کارگاه ، روند تمرین بر اساس روش  «تئاتر ستمدیدگان»  و با هدف شکل‌گیری یک اثر نمایشی برای اجرا در روز هفتم، پیش بینی شده است. اجرای شکل گرفته در روز هفتم (۲۵ بهمن ماه) بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده با هدایت فراتی و دستیارانش در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت.

مهلت ثبت‌نام در این کارگاه از امروز تا  ساعت ۲۴ سه‌شنبه ۱۲ بهمن است. علاقمندان می‌توانند برای اگاهی بیشتر به بخش ثبت نام در سایت جشنواره بین المللی تئاتر فجر به نشانی fitf.ir مراجعه کنند.

روی فراتی در این کارگاه تلاش می‌کند تا اهداف و رویکردهای زیر را در این تجربه در روند تمرین با گروه بازیگران ایرانی و مواجهه با تماشاگر در اجرا تحقق بخش:

- چگونه می توانیم به بهترین شکل ممکن با هم زندگی کنیم؟

- جهت گیری گروه تئاترستمدیدگان این است که با هم می‌توانیم دنیای عادلانه‌تری بسازیم و با خشونت، جنگ و جنایت مبارزه کنیم.

این کارگردان پیش از این در سال ۱۳۸۵ با نمایش «در سایه» در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و در بیست و نهمین دوره جشنواره در سال ۱۳۸۹ با برگزاری کارگاه بازیگری در جشنواره تئاتر فجر شرکت کرد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود و اخبار آن در سایت fitf.ir در دسترس است.




نظرات کاربران