در حال بارگذاری ...

تجلیل از دو شهید هنرمند تئاتر در آیین پایانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

در آیین پایانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از مقام شامخ دو شهید هنرمند تئاتر با حضور خانواده های ایشان تجلیل به عمل می آید.
به گزارش ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر طلبه شهید سید حسن حسینی و شهید سید جواد خلیلی دو شهید هنرمند تئاتری هستند که در بخش ویژه ای از آیین پایانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از مقام شامخ ایشان با حضور خانواده های این دوشهید دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل می آید.
1- شهید‌ سید جواد خلیلی در سال 1347 در خانواده ای مذهبی در شهر قم به دنیا آمد .
وی  که دانش‌آموز سال دوم دبیرستان در آموزشگاه امام صادق بود. در فعالیت‌های هنری و از جمله تئاتر فعالیت داشته و در سطح دبیرستان و به عنوان گروه نمایش امورتربیتی در شهر قم به اجرای نمایش‌های متعدد ی پرداخت.
در سال 63  وی به همراه جمعی از دوستانش که نمایش سورپریز را  در شهر قم به روی صحنه برده بودند تصمیم به اجرای نمایش در جبه های نبرد حق علیه باطل گرفته  و به همین منظور به جبهه‌های غرب کشور اعزام شدند شهید سید جواد خلیلی در روز 26 شهریور سال 63 در حالی که در شهر مریوان و در حال اجرا نمایش برای رزمندگان  بود به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  
دوستان وی  که با غم از دست دادن یکی از بازیگران نمایش مواجه بودند با ادامه دادن اجراها در منطقه مریوان راه او را دنبال کردند. آنها گروه خود را به نام سیدجواد خلیلی مزین کرده و نمایش‌های متعددی را با نام آن شهید به اجرا کردند.  ادامه فعالیت های هنری این گروه منجر به پایه ریزی حوزه‌هنری استان قم و تشکیل گروه نمایش آیین شد.
طلبه شهید و دانشجو سید حسن حسینی 2-
شهید حسن حسینی سال 1344 در شهرستان "علی آباد "کتول و در خانواده ای روحانی دیده به جهان گشود . دوران ابتدایی را در یکی از مدارس" فاضل آباد " و راهنمایی خود را در شهرستان علی آباد سپری و جهت گذراندن مقطع متوسطه به شهرستان قم نقل مکان کرد تا اینکه در رشته ی علوم تجربی موفق به اخذ مدرک دیپلم شد . پس از آن در کنکور سراسری شرکت کرد و موفق شد به دانشگاه هنر راه یابد . وی به لحاظ علاقه و استعدادی که داشت ، در کنار تحصیلات دانشگاهی ، دروس حوزوی را نیز فرا گرفت و بعد از آن به عنوان مسئول واحد هنری سازمان تبلیغات شهر قم ، مشغول فعالیت شد . در زمان جنگ تحمیلی نیز به عنوان دانشجوی هنرمند و رزمنده بسیجی ، در جنگ شرکت کرد و از آنجایی که به کار فیلمبرداری آشنا بود ، به مناسبتهای مختلف از رزمندگان اسلام و حماسهایی که می آفریدند ، فیلمبرداری می کرد.
او انسانی متعهد و کار آمد بود و در دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی ، از هیچ کوششی دریغ نمی ورزید و همواره به امام ( ره ) عشق می ورزید.
سرانجام این شهید بزرگوار ، روز بیست و هفتم مرداد سال 67 در حین انجام ماموریت به درجه رفیع شهادت نایل آمد و به ندای حق لبیک گفت.




نظرات کاربران