از تاریخ
 تا تاریخ
 
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

محمد جهانپا: جان کلام «رویای اسبی به نام شبرنگ» وطن‌پرستی و میهن‌دوستی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

محمد جهانپا: جان کلام «رویای اسبی به نام شبرنگ» وطن‌پرستی و میهن‌دوستی است

محمد جهانپا، کارگردان نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ»، این اثر را برداشتی از داستان شاهنامه فردوسی بزرگ می‌داند و می‌گوید نمایش، نگاهی به زندگی کیخسرو دارد و به ...

گفت‌وگو با علی‌اصغر خطیب‌زاده، عضو هیئت انتخاب خیابانی جشنواره تئاتر فجر

از کیفیت اجرای گروه‌های شهرستانی حیرت‌زده شدم
گفت‌وگو با علی‌اصغر خطیب‌زاده، عضو هیئت انتخاب خیابانی جشنواره تئاتر فجر

از کیفیت اجرای گروه‌های شهرستانی حیرت‌زده شدم

عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه شاهد نمایش‌هایی بوده که بازیگران از حرکت و بیان خوبی برخوردار بوده‌اند و ایده و ...

کارگردان نمایش تلویزیونی «جهنم سرد» مطرح کرد

گام ابتدایی را برای تبدیل تئاتر کاربردی به تله‌تئاتر برداشتم
کارگردان نمایش تلویزیونی «جهنم سرد» مطرح کرد

گام ابتدایی را برای تبدیل تئاتر کاربردی به تله‌تئاتر برداشتم

میلاد جباری مولانا، کارگردان و تهیه‌کننده نمایش تلویزیونی «جهان سرد» با بیان اینکه در این اثر شصت دقیقه‌ای، مخاطب بخشی از نمایش است، به بیان چگونگی تبدیل تئاتر ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

داریوش شهبازی: تله‌تئاتر «بهترین حال»، تلفیقی از یک قصه رادیویی با انیمیشن است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

داریوش شهبازی: تله‌تئاتر «بهترین حال»، تلفیقی از یک قصه رادیویی با انیمیشن است

داریوش شهبازی، کارگردان و تهیه‌کننده تئاتر تلویزیونی «بهترین حال» با اشاره به استفاده از انیمیشن و گرافیک در فضاسازی این اثر، داستان خانوادگی آن را که به صورت ...

در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

«سووشون»؛ روایتی از حضور متفقین در ایران
در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

«سووشون»؛ روایتی از حضور متفقین در ایران

آرش جمال‌الدینی کارگردان رادیوتئاتر «سووشون»، این نمایش را روایتی از حضور متفقین و حال و هوای ضد استعماری حاکم بر ایران آن دوره، دانست که اهمیت ایران و خون های ...

گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر

اصغر خلیلی: جشنواره فجر، ویترین تئاتر کشور است
گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر

اصغر خلیلی: جشنواره فجر، ویترین تئاتر کشور است

عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر درباره اهمیت این رویداد گفت این جشنواره از ابتدای شکل‌گیری، ویترین تئاتر کشور بوده و همواره ...

آنچه در روز نخست جشنواره 42 تئاتر فجر گذشت

از کارگاه مسعود فروتن تا نمایش تلویزیونی ایوب آقاخانی
آنچه در روز نخست جشنواره 42 تئاتر فجر گذشت

از کارگاه مسعود فروتن تا نمایش تلویزیونی ایوب آقاخانی

نخستین روز از چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در میان استقبال مخاطبان در سه بخش کارگاه آموزشی، نمایش رادیویی و نمایش تلویزیونی با کارگاه مسعود فروتن آغاز ...

گفت‌وگو با دبیر بخش تله‌تئاتر چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

محسن سوهانی: محتوای بخش تله‌تئاتر دارای رویکرد هویت ایرانی-اسلامی است
گفت‌وگو با دبیر بخش تله‌تئاتر چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

محسن سوهانی: محتوای بخش تله‌تئاتر دارای رویکرد هویت ایرانی-اسلامی است

محسن سوهانی، ارزیابی تله‌تئاتر در حوزه کارگردانی را دارای دو بخش کارگردانی فنی و کارگردانی هنری می‌داند و معتقد است در بخش محتوایی نیز با توجه به رویکردی که انقلاب ...

بهرام ابراهیمی، عضو هیئت انتخاب بخش نمایش‌های تلویزیونی جشنواره فجر:

تئاتر تلویزیونی، مظلوم واقع شده است
بهرام ابراهیمی، عضو هیئت انتخاب بخش نمایش‌های تلویزیونی جشنواره فجر:

تئاتر تلویزیونی، مظلوم واقع شده است

بهرام ابراهیمی، یکی از اعضای هیئت انتخاب بخش نمایش‌های تلویزیونی در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، باور دارد با بی‌توجهی صدا و سیما، چندسالی است ...

گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش

محسن سوهانی: تنوع فرهنگی، مهم‌ترین ویژگی بخش رادیوتئاترِ جشنواره فجر است
گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش

محسن سوهانی: تنوع فرهنگی، مهم‌ترین ویژگی بخش رادیوتئاترِ جشنواره فجر است

محسن سوهانی، با اشاره به این‌که ۹۰ درصد آثار شرکت‌کننده در بخش رادیوتئاتر جشنواره ۴۱ فجر، تولید هنرمندان استانی است، این ویژگی را باعث ایجاد تنوع فرهنگی در این ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

علی حسین قلی‌زاده: رادیوتئاتر یک میان‌ژانر کم‌خرجِ بالانشین است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

علی حسین قلی‌زاده: رادیوتئاتر یک میان‌ژانر کم‌خرجِ بالانشین است

علی حسین قلی‌زاده، کارگردان رادیوتئاتر «پل حمید»، این گونه نمایشی را یک میان‌ژانر کم‌خرجِ بالانشین نامید و گفت: رادیوتئاتر نسب به تئاتر صحنه‌ای ظرفیت اجرایی ...

رکوردشکنی در تئاتر فجر

رکوردشکنی در تئاتر فجر

امسال در دبیرخانه چهل و یکمین دوره از جشنواره تئاتر فجر بیش از ۲ هزار اثر برای حضور در مهم‌ترین رویداد تئاتری کشور ثبت درخواست شده‌است که این حجم از استقبال در سالی ...