در حال بارگذاری ...

معرفی 30 نمایش از حوزه هنری به جشنواره فجر

قائم مقام مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: ۳۰ نمایش از سوی این مرکز به دبیرخانه جشنواره «تئاتر فجر» برای حضور در بخش چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی معرفی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره و به نقل از سایت صحنه، در راستای برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر بخش چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، نخستین جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی با حضور مدیران و مسئولان نهادهای هنری و فعال در حوزه تئاتر با حضور توحید معصومی، قائم مقام مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به عنوان نماینده این مرکز در محل دبیرخانه جشنواره برگزار شد.

توحید معصومی، قائم مقام مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، درخصوص چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» گفت: اولین جلسه هم‌اندیشی پیرامون بخش گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی«تئاتر فجر» با حضور مدیران و مسئولین سازمان‌ها و نهادهای‌های مختلف انقلابی، فرهنگی و هنری با حضور دبیر این دوره از جشنواره «تئاتر فجر» برگزار شد.

معصومی ادامه داد: شرکت کنندگان در این نشست دیدگاه‌های خود را پیرامون برگزاری بخش گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» بیان کردند. همچنین نمایندگان هر یک از نهادهای مربوطه در این نشست به اعلام قابلیت‌ها، امکانات و توانمندی‌هایی که از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اختیار دارند، پرداختند که می‌توانند از آن‌ها برای هرچه باشکوه‌تر برگزاری این بخش به کار گیرند. شایان ذکر است که بهره‌مندی از این امکانات به صلاحدید و متناسب با نیاز ستاد برگزاری و دبیرخانه جشنواره «تئاتر فجر» است.

وی ادامه داد: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز به همین مناسبت برنامه‌های مستقلی را تهیه و تدارک دیده است که البته در این نشست به تبیین آن‌ها پرداختیم تا در صورت صلاحدید، ذیل این بخش از جشنواره «تئاتر فجر» قرار گیرد که عجالتاً تولید ۳ نمایش با موضوع انقلاب اسلامی از جمله این برنامه‌هاست که گروه‌های شناخته‌شده عرصه تئاتر مشغول تمرین و آماده‌سازی هر کدام از آن‌ها هستند تا پس از طی فرایند بازبینی و تأییدیه از سوی این مرکز، پیش از جشنواره «تئاتر فجر» به اجرای عمومی در هر یک از تماشاخانه‌های حوزه هنری درآمده و برگزیده آن‌ها به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی شوند تا به صلاحدید در ایام برگزاری این جشنواره نیز به روی صحنه بروند.

قائم‌مقام مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به فعالیت‌های این مرکز در جشن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران افزود: ایوب آقاخانی نمایشنامه «روزهای بی‌قوام» را با موضوع انقلاب اسلامی تولید کرده است. این نمایشنامه از سوی امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به مراکز استانی حوزه هنری ارائه شده تا این نمایشنامه از سوی هر استان به صورت مجزا آماده اجرای صحنه‌ای در دهه فجر شود.

معصومی افزود: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، اعتباری نیز به منظور تولید این نمایش در نظر گرفته است که ویژه هر استان مبلغ ۵ میلیون تومان است که درمجموع با احتساب ۳۰ استان، ۱۵۰ میلیون تومان کمک‌هزینه تولید این اثر نمایشی اختصاص یافته است که البته هر یک از مراکز استانی مختار هستند تا با جذب اعتبارات دیگر و مشارکت نهادهای فرهنگی استان، نمایش درخوری را با استفاده از نمایشنامه‌ای واحد تولید کنند.

معصومی که پیش از این مدیریت امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری را بر عهده داشت ادامه داد: زنگ افتتاحیه این ۳۰ اثر نمایشی بر مبنای نمایشنامه «روزهای بی‌قوام» بر طبق هماهنگی صورت گرفته یک روز به‌خصوص و یک ساعت واحد زده خواهد شد و ما حداقل ۱۰ شب در تمامی استان‌های کشور شاهد اجرای این ۳۰ نمایش هستیم که با موضوع انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: منتخب این ۳۰ نمایش از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به دبیرخانه جشنواره «تئاتر فجر» برای حضور در بخش چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی معرفی خواهد شد که به صلاحدید دبیر جشنواره، اجراهایی را نیز در این جشنواره تجربه کنند.

در این جلسه شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، نادر برهانی مرند دبیر سی‌‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، امیر نصیربیگی دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت و رئیس سازمان بسیج هنرمندان، محسن سلیمانی‌فارسانی سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، توحید معصومی قائم مقام مرکزهنرهای نمایشی حوزه هنری، سید مرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و ایثارگران، محمد لارتی مدیر مرکز هنرهای نمایشی بنیاد شهید و ایثارگران، ایرج افشاری مدیر هنرهای نمایشی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و رضا صمدپور مدیر بخش چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی حضور داشتند.

سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 22 بهمن تا 4 اسفند 1397 با دبیری نادر برهانی مرند برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران