در حال بارگذاری ...
پویا یادگاری کارگردان جوان چهارمحال و بختیاری

«تئاتر فجر استانی» کیفیت آثار فجر استانی قابل قبول نیست

پویا یادگاری کارگردان جوان استان چهارمحال و بختیاری: کیفیت آثار جشنواره‌ی تئاتر فجر در استانها نسبت به سالهای پیش ضعیف تر است و فجر استانی نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

یادگاری در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری افزود: خیلی از همین هنرمندان که اکنون مستقل کار می کنند و آثار نمایشی خوبی را دارند شروع فعالیت شان با همین جشنواره ها ی فجر استانی بوده است. اما در سال های اخیر کیفیت آثار استانی فجر مطلوب نیست که این باید آسیب شناسی شود.

او گفت:وقتی که آثار یک پرسه سفارشی مانند جشنواره تئاتر فجر تولید می شوند کیفیت آثار مهم است. ما می توانیم  از همه این استان ها در اجرای عموم آثاری ببینیم که کیفیت بهتری داردند و باید دید چرا آثار جشنواره ای این هنرمندان کیفیت خوبی ندارد.

این هنرمند جوان افزود: جشنواره تئاتر فجر در قسمت الف تئاتر های مستقل را در خود جای می دهد که از کیفیت  خوبی برخوردار است  ولی متاسفانه کمتر نمایشی را می بینیم که از تئاتر استانها باشد و کیفیت اثر به مانند بخش الف جشنواره باشد. ای کاش آثار حرفه ای تر تئاتر ایران در جشنواره های تئاتر فجر استانی به روی صحنه می رفت

او گفت: شاید یکی از دلیل ضعف آثار این باشد که جشنواره فجر در سال های اول این جشنواره با یک رویکرد مشخص شکل گرفته و یک خواستگاه داشت که با تغییرات در جامعه هنوز همان گونه اجرا می شود و تغییری در ساختار آن داده نشده است.

پویا یادگاری افزود: بیشتر آثار تولید شده در این جشنواره متاسفانه از دل جامعه بر نمی آیند ما باید بیشتر به سمت نو گرایی برویم و اثری را تولید کنیم که برای جامعه امروز مفید باشد.

یادگاری اظهار داشت: در اجرای دیشب یاسر خاسب یک اثری را دیدیم که در شهرکرد بازتاب عجیبی داشت شاید مخاظب استان این اثر را در درجه الف قرار داد در صورتی که اثر در درجه الف جای نمی گرفت. ای کاش در جشنواره های تئاتر فجر استانی آثار به روز تئاتر اجرا می شد تا مخاطب استان ها با تئاتر روز دنیا بیشتر آشنا شود.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، پویا یادگاری فارغ اتحصیل کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران است. او اکنون در حال تولید یک اثر با عنوان «اکو سیستم» در تهران است او قرار است در سال آینده این اثر را در تالار حافظ تهران به روی صحنه ببرد.




نظرات کاربران