در حال بارگذاری ...
کمپانی آرتوس با «سوآرم» می‌آید؛

مجارستانی‌ها مهمان دومین روز از جشنواره‌ی سی و هفتم

گابور گودا، موسس کمپانی آرتوس با نمایش «سوآرم» در دومین روز از سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر به تئاتر شهر می‌آید.

به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، تنها نمایش غیرایرانی که در دومین روز از جشنواره‌ی سی و هفتم روی صحنه می‌رود «سوآرم» از مجارستان به نویسندگی و کارگردانی گابور گودا است. 
«سوآرم» با مدت زمان 70 دقیقه در قالب تئاتر ملل و «مسابقه‌ی تئاتر بین‌الملل» در دو نوبت 17:30 و 19:30 در تالار قشقایی مجموعه‌ی تئاتر شهر اجرا می‌شود. 
این نمایش حاصل کار کمپانی «آرتوس»، کمپانی‌ای متعلق به طراح و کارگردان آن، گابور گودا است و در خلاصه داستانش آمده است: سوآرم چطور کار می‌کند؟ چطور ارتباط برقرار می‌کند و تصمیم می‌گیرد؟ آیا انتخاب فردی در آن موثر است یا تکثر انتخاب‌های فردی باعث حرکت و به پیش راندن اجتماع سوآرم شده است؟ آیا می‌توان سوآرم را یک موجود زنده و منحصربه‌فرد در نظر گرفت؟ آیا می‌توان همه بشریت را یک موجود زنده و پیچیده در نظر گرفت و آن را با سوآرم مقایسه کرد؟ 
گابور گودا، نویسنده، طراح و کارگردان این اثر متولد سال 1960 در مجارستان، دانش‌آموخته‌ی مهندسی پل‌سازی از دانشگاه فنی بوداپست و تئاتر از کمپانی کورپس و موسس کمپانی آرتوس است. او کارگردانی نمایش‌هایی چون «آهنگ‌های فراموش‌شده»، «سوترا»، «1+1=1»، «پرواز طلایی»، «اتاق نشیمن اولیس» و... را در کارنامه دارد. 
سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی‌مرند از 22 بهمن تا چهارم اسفند در جریان است.




نظرات کاربران