در حال بارگذاری ...
مهمان بین‌المللی چهارمین روزِ جشنواره؛

۲۴ نمایش صحنه‌ای، شش تئاتر خیابانی و هشت اثر در دیگرگونه‌های اجرایی

۲۴ اجرا در بخش صحنه‌ای، شش نمایش خیابانی و هشت اثر در بخش دیگرگونه‌های اجرایی آثاری هستند که در چهارمین روز از سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، در چهارمین روز از جشنواره‌ی سی و هفتم، پنجشنبه ۲۵ بهمن، تالار اصلی مجموعه‌ی تئاتر شهر به اجرای نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» کار مشترک ایران و سوریه به کارگردانی کورش زارعی اختصاص دارد. این نمایش در ساعت ۲۰ با مدت زمان ۷۰ دقیقه روی صحنه می‌رود. 
تالار چهارسو نیز در این روز میزبان نمایش «گزارشی مرگبار از فصل سیاه خواب...» به کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنی می‌شود که در دو نوبت‌ ۱۸:۳۰ دقیقه و ۲۰:۳۰ دقیقه روی صحنه خواهد رفت. این نمایش از شهر بوشهر به جشنواره آمده است.
«تصعید» به کارگردانی محمد صاحبی در نوبت‌های ۱۷ و ۱۹ در تالار سایه اجرا خواهد شد و «لنگ ظهر» به کارگردانی رسول کاهانی در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه و ۲۰ در تالار قشقایی روی صحنه می‌رود.
تماشاخانه سنگلج در این روز میزبان گروهی از ایلام می‌شود. «رسم عاشقی آب‌ها» به کارگردانی محمد اسماعیل‌بیگی در نوبت‌های ۱۷ و ۲۰ با مدت زمان ۷۰ دقیقه اجرا می‌شود. تالار مولوی در روز ۲۵ بهمن شاهد اجرای نمایش «قضیه» به کارگردانی سجاد امیرمجاهدی می‌شود که تنها یک نوبت در ساعت ۱۷ اجرا خواهد شد. تالار حافظ نیز به اجرای نمایش «آخرین باران بهاری» کار محمد لارتی اختصاص دارد که در نوبت‌های ۱۸ و ۲۰:۳۰ دقیقه روی صحنه می‌رود. دومین اجرای اپرای «عشق» کار بهروز غریب‌پور نیز در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه میزبان علاقه‌مندان می‌شود.
در سالن دکتر ناظرزاده‌کرمانی در تماشاخانه‌ی ایرانشهر، نمایش «پدران» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر یک اجرا در ساعت ۱۷ خواهد داشت و سالن استاد سمندریان نیز نمایش «نامبرده» به کارگردانی علی‌اصغر دشتی را میزبانی می‌کند که در نوبت‌های ۱۸ و ۲۰:۴۵ دقیقه روی صحنه می‌رود. 
نمایش «دل آرام ناآرام» به کارگردانی نرگس صابری نیز در ساعت ۱۷ در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت.
در بخش به‌علاوه فجر در روز پنجشنبه ۲۵ بهمن، ۱۳ نمایش صحنه‌ای به اجرا درمی‌آیند. مکتب تهران در نوبت‌های ۱۹:۳۰ دقیقه و ۲۱ به اجرای «خاکستر به خاکستر» کار حسین سخنور اختصاص دارد. تئاتر مستقل نیز در ساعت ۱۵ نمایش «کودک وحشی» کار مهران رنجبر را میزبانی می‌کند. در تماشاخانه دا نیز نمایش «مندل و مندلیه» کار ندا نوتاش در ساعت ۲۰ روی صحنه می‌رود. «اگر از نو شروع کنیم» به کارگردانی المیرا آزاد نیز در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در تماشاخانه‌ی سه نقطه اجرا می‌شود و «در اتاق باد می‌وزد» به کارگردانی علی‌اکبر عبدیانی نیز ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه در تماشاخانه‌ی نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.
نمایش «مجلس امیرارسلان نامدار» به کارگردانی میلاد رضائیان در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ در تماشاخانه‌ی ایران تماشا روی صحنه خواهد رفت و در تماشاخانه‌ی دیوار چهارم نیز سه نمایش روی صحنه می‌رود؛ «پابرهنه لخت، قلبی در مشت» به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی در ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه، «مرگ فیدل» به کارگردانی آرش سنجابی در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه و «مردی که از آستینش سنگ می‌بارد» به کارگردانی مجتبی کاظمی در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به اجرا درمی‌آیند.
تماشاخانه‌ی شانو در ساعت ۱۹ نمایش «باغ آلبالو» و ساعت ۲۱ نمایش «کافکا با من سخن بگو» هر دو به کارگردانی قطب‌الدین صادقی را میزبانی می‌کند. در تماشاخانه‌ی همای سعادت نمایش «ژاندارک در آتش» به کارگردانی پریسا محسنی در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ روی صحنه خواهد رفت و تماشاخانه‌ی مان به اجرای «پلی از جنس شیشه» کار فرشته روحی اختصاص دارد که در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ اجرا می‌شود.
روز پنجشنبه ۲۵ بهمن، در بخش خیابانی شش نمایش اجرا خواهد شد. نمایش‌های «چمدان‌های من» کار مختار محمدی، «جنگ ابله‌ها» کار احمد یوسلیانی، «سوگلین» کار مهدی صالحیار و «نامیرا» کار امیرحسین شفیعی از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۱۵ دقیقه در محوطه‌ی مجموعه‌ی تئاتر شهر و «درباره یک توپ» کار موسی هدایتی و «اخطار به مشترک پرمصرف» کار حسنا قبادی ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه و ۱۷ در محوطه‌ی خانه‌ی هنرمندان ایران اجرا می‌شوند. دو نمایش خیابانی «سوگلین» و «جنگ ابله‌ها» همچنین ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه و ۱۱ صبح در ایوان انتظار متروی میدان ولیعصر (عج) اجرا می‌شوند.
در بخش دیگرگونه‌های اجرایی نیز روز پنجشنبه ۲۵ بهمن نمایش «ما و دیگران» به کارگردانی ثریا اخلاقی دومین و آخرین اجرای خود را در پلاتوی شماره یک مجموعه‌ی تئاتر شهر پشت سر می‌گذارد. 
نمایش «نباید» کار نازنین‌زهرا رفیعی ساعت ۱۶ در سالن امتحانات پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران روی صحنه می‌رود. «دیگری‌ام، چرا؟» به سرپرستی علی‌ظفر قهرمانی‌نژاد نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در پردیس تئاتر تهران اجرا خواهد شد و نمایش «موزه نزدیک» کار آزاده شاهمیری در ساعت‌های ۱۴ و ۱۶ در پلاتو نول واقع در خیابان کریمخان اجرا می‌شود. «زمان در حبس قصر» کار میلاد جباری‌مولانا آخرین اجرای خود را در باغ موزه قصر روی صحنه می‌برد و در ساعت‌های ۱۸ و ۱۹:۳۰ به اجرا درمی‌آید.
«رکوئیمی بر وزن صندلی با بوی تهران و احوالات دیگر» کار شایان فیروزی نیز ساعت ۱۹ در عمارت روبرو و «آدم‌هایی که نمی‌بینم» کار سما موسوی‌مفخر  ساعت ۱۸ و ۲۰ در همین مکان اجرا خواهند شد. «اپرای شماره ۰۱# تهران» کار مرتضی زارعی هم ساعت ۱۸ و ۲۰ در کارگاه دکور تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند در جریان است.




نظرات کاربران