در حال بارگذاری ...
  • آثار مرحله سوم بخش دیگرگونه‌های اجرایی در سه دسته‌بندی معرفی شدند/ هیچ اثری حذف نشد

    نتایج مرحله سوم انتخاب ایده بخش دیگرگونه‌های اجرایی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دسته بندی آثار به سه گروه و بدون حذف قطعی هیچ اثری اعلام شد.

    به گزارش دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، شورای انتخاب ایده های بخش دیگرگونه های اجرایی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر متشکل از نسیم احمد پور، نرگس هاشم پور و حمید پور آذری به همراه علی اصغر دشتی مدیر و کیوریتور این بخش، در مرحله سوم و بعد از تماشای بخشی از فرآیند آماده سازی ایده های پذیرفته شده مرحله دوم، با هدف توجه به ویژگی های بخش دیگرگونه های اجرایی، مختصات و ویژگی های پرورش ایده ها، ایجاد فرصت بیش تر جهت گسترش و تکامل ایده ها، جلوگیری از حذف زودهنگام ایده ها همچنین بر اساس انتظارات خود از فرآیند آماده سازی پروژه ها در این مرحله و با در نظر گرفتن اعتبار محدود کمک هزینه برای این مرحله، نتایج مشاهدات و بررسی های خود را بدون حذف قطعی هیچ اثری و صرفا بر اساس میزان متقاعد کننده بودن ارائه ها در مرحله سوم، در سه دسته بندی زیر معرفی می کند:
    دسته اول
    تعداد ۱۱ اثر برای این مرحله از ارائه به اتفاق آرا متقاعد کننده تشخیص داده شده است. متقاضیان این آثار با دریافت کمک هزینه کامل این مرحله لازم است خود را برای ارائه اثر کامل در مرحله چهارم(طبق تاریخ قید شده در فراخوان) آماده کنند.
    آثار دسته اول به شرح زیر معرفی می‌شوند:
    «آشکار کردن فاز پنهان» به کارگردانی یا ایده پردازی ساغر حسین پور از تهران 
    «اتوبوس مدرسه جادویی» به کارگردانی یا ایده پردازی مهتاب شیرانی از تهران
    «اکسیر» به کارگردانی یا ایده پردازی علی کاظمی از کرج
    «ب ب» به کارگردانی یا ایده پردازی مهدی اعتماد سعید از تهران
     «پارت دوم: مارون» به کارگردانی یا ایده پردازی حامد اصغرزاده از تهران 
      «توضیح صحنه» به کارگردانی یا ایده پردازی کیوان سررشته  از تهران
    «خانه عروسک» به کارگردانی یا ایده پردازی پگاه طبسی نژاد از تهران
    «راهرو(تغییر نام از میمون بنا به درخواست کارگردان)» به کارگردانی یا ایده پردازی حسین ملکی و وحید رهجوی از تهران
    «سه دنه» به کارگردانی یا ایده پردازی مصطفی شب خوان از تهران
    «کوچ...ه» به کارگردانی یا ایده پردازی پویان باقرزاده از تهران
    «وارت آوار» به کارگردانی یا ایده پردازی محمدحسین خدائی از اردبیل

    دسته دوم
     تعداد ۹ اثر برای این مرحله از ارائه مشروط تشخیص داده شده است، لذا بر مبنای اعتماد به هنرمندان متقاضی این آثار و ویژگی ایده‌های طرح شده در مراحل اول و دوم، این گروه‌ها می‌توانند ضمن دریافت نگاه شورای انتخاب ایده‌ها از طریق مدیر و کیوریتور بخش و با دریافت ۵۰ درصد از کمک هزینه این مرحله خود را برای ارائه اثر کامل در مرحله چهارم(طبق تاریخ قید شده در فراخوان) آماده کنند.
    آثار دسته دوم  به شرح ذیل معرفی می‌شوند: 
    «1377 :پرونده مختومه زینت سمن یار» به کارگردانی یا ایده پردازی مهام میقانی از تهران
    «آنژیوگرافی» به کارگردانی یا ایده پردازی سعید هاشم زاده و مرضیه شاطر طوسی از تهران
    «بی در کجا» به کارگردانی یا ایده پردازی محمدرضا دهقانی از یزد
    «تجربه نخست: مادر» به کارگردانی یا ایده پردازی وحید یعقوبیان از تهران
     «جمعیت» به کارگردانی یا ایده پردازی مرتضی حسین‌زاده از تهران 
    «چه کسی آنجا خواهد نشست» به کارگردانی یا ایده پردازی لعیا گرامی و مینووش رحیمیان از تهران
    « سوختیم سوختید سوختند» به کارگردانی یا ایده پردازی آینا قطبی یعقوبی از تهران
    «مکث با سه نقطه(تغییر نام از «ر پ ت سیون» بنا به درخواست کارگردان)» به کارگردانی یا ایده پردازی مهران جلیلوند از تهران
    «وقتی بزرگ تر بودم» به کارگردانی یا ایده پردازی سپیده فلاح فر از تهران

    دسته سوم
    تعداد ۸ اثر (بر اساس مشاهدات این مرحله از ارائه) متقاعد کننده نبود. لذا مبنا را بر تشخیص و تصمیم متقاضیان این آثار گذاشته تا در صورت تمایل از فرصت باقی مانده برای اصلاح و تکمیل ایده‌های خود استفاده کرده و بدون دریافت کمک هزینه این مرحله خود را برای ارائه اثر کامل در مرحله چهارم (طبق تاریخ قید شده در فراخوان) آماده کنند. متقاضیان آثار ذیل بایستی در صورت تمایل به ارائه اثر کامل خود در مرحله چهارم درخواست خود را تا تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۸ به شکل مکتوب به دبیرخانه ارائه کنند.
    آثار دسته سوم به شرح ذیل معرفی می‌شوند:
    «آرشیو پاره پاره» به کارگردانی یا ایده پردازی تارا فاتحی از تهران
    «بدون عنوان» به کارگردانی یا ایده پردازی حامد راد از تهران
    «تئاترون» به کارگردانی یا ایده پردازی مهین بهزادی از تهران
    «خراش» به کارگردانی یا ایده پردازی آرمین شیروانی از تهران
    «سوژه / ابژه» به کارگردانی یا ایده پردازی پریسا حسنی پارسا از تهران
    «طبیعت رام شده» به کارگردانی یا ایده پردازی احسان شایان فرد از تهران
    «نمایش شماره۰۱» به کارگردانی یا ایده پردازی مرتضی زارعی از تهران
     «Look lab(تغییر نام از  look بنا به درخواست کارگردان) به کارگردانی یا ایده پردازی مریم زارعی از تهران
    ‏‎ایده های پذیرفته شده و دسته بندی شده این مرحله در هر دسته بندی به مفهوم پذیرش یا عدم پذیرش قطعی برای حضور در جشنواره نبوده و صرفا مرحله سوم و فرآیند آماده سازی و ارائه ها دسته بندی شده است.
    ‏‎لازم به ذکر است در مرحله چهارم تمامی اجراها به صورت کامل و در مکان های واقعی باید ارائه شوند. این آثار در کنار تعدادی از آثار پذیرفته شده بخش مرور به صورت زنده در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ آذر توسط شورای انتخاب ایده ها و کیوریتور بخش دیده شده و تعداد ۱۵ اجرا جهت ارائه در بخش دیگرگونه های اجرایی جشنواره فجر معرفی خواهند شد.
    سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.




    مطالب مرتبط

    در ایرنا مطرح شد؛

ایرج راد: رابطه میان مردم و هنرمندان گسستنی نیست
    در ایرنا مطرح شد؛

    ایرج راد: رابطه میان مردم و هنرمندان گسستنی نیست

    رئیس هیات مدیره خانه تئاتر و بازیگر پیشکسوت هنرهای نمایشی هنرمندان را که وظیفه‌شان ارتزاق روحی افراد است، والدین معنوی جامعه خواند و تاکید کرد: درست بر همین اساس است که رابطه میان مردم و هنرمندان هرگز گسستنی نخواهد بود.

    |

    شهرام کرمی در برنامه «شهر فرنگ» مطرح کرد؛

جشنواره تئاتر فجر به حمایت مخاطبان، مشارکت مسئولان و تلاش هنرمندان نیاز دارد
    شهرام کرمی در برنامه «شهر فرنگ» مطرح کرد؛

    جشنواره تئاتر فجر به حمایت مخاطبان، مشارکت مسئولان و تلاش هنرمندان نیاز دارد

    مدیرکل هنرهای نمایشی در برنامه «شهر فرنگ» تاکید کرد جشنواره تئاتر فجر به حمایت مخاطبان، مشارکت مسئولان و تلاش هنرمندان نیاز دارد که مهم ترین سرمایه هستند.

    |

    میزبانی تئاتر مستقل تهران و تماشاخانه شهرزاد از دو نمایش جشنواره تئاتر فجر 

    میزبانی تئاتر مستقل تهران و تماشاخانه شهرزاد از دو نمایش جشنواره تئاتر فجر 

    دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام کرد به دلیل اجرای فعلی نمایش «بیگانه در خانه» در تئاتر مستقل تهران و تناسب دکور نمایش «شاه ماهی» با تماشاخانه شهرزاد، تالارهای نامبرده در ایام جشنواره از این دو اثر میزبانی می‌کنند. 

    |

    در مهر منتشر شد؛

تحولات «تئاتر فجر» در دهه دوم تغییراتی اساسی که ماندگار شد
    در مهر منتشر شد؛

    تحولات «تئاتر فجر» در دهه دوم/ تغییراتی اساسی که ماندگار شد

    مرور دومین دهه از برگزاری جشنواره تئاتر فجر که سال‌های ۷۱ تا ۸۰ را در بر می‌گیرد اطلاعاتی درباره تغییر و تحولات اساسی جشنواره مثل اضافه شدن بخش بین المللی به این رویداد را به مخاطبان می‌دهد.

    |

    نظرات کاربران