در حال بارگذاری ...
در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

ضرورت نگاهی جامع‌تر به تئاتر استان‌ها برای بهبود وضعیت تئاتر کشور

سجاد طهماسبی، کارگردان نمایش «لیلی و مجهول» که در چهارمین همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استانی جشنواره نیز حضور داشت، گفت: اگر نگاه جامع‌تری نسبت به تئاتر استان‌ها داشته باشیم، می‌توانیم وضعیت تئاتر در کشور را بهبود ببخشیم.

سجاد طهماسبی کارگردان نمایش «لیلی و مجهول» که در چهارمین همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استانی جشنواره نیز حضور داشت، درباره موضوع این اثر گفت: «لیلی و مجهول» برداشتی آزاد از داستان «لیلی و مجنون» است و در آغاز این ایده در ذهن من شکل گرفت که اگر مجنون از ابتدا مجهول و گم باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بر همین اساس نمایشنامه را نوشتیم و لیلی در این نمایش به دنبال مجنون واقعی خود در شهرهای مختلف می‌گردد.

طهماسبی تاکید کرد: از فرم اجرایی تصویرگری در این نمایش بهره بردیم و به صورت کارگاهی در طی سه ماه تمرین کردیم تا به نمایشی که اجرا شد، برسیم.

این کارگردان با اشاره به رویکرد جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در معرفی استعدادهای تئاتری استان‌ها بیان کرد: من دو دوره در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشتم و متوجه شدم حضور گروه‌ها در این رویداد هنری و تماشای آثار برای هنرمندانی که از مرکز دور هستند، بسیار موثر است تا بتوانند دیدگاه تازه‌ای درباره سبک و سیاق‌های نمایشی پیدا کنند.

طهماسبی ادامه داد: برگزاری رویداد بزرگی چون جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که ویترین یک سال فعالیت تئاتر ایران است، بسیار سخت و دشوار است اما به نظرم اگر نگاه جامع‌تری نسبت به تئاتر استان‌ها داشته باشیم، می‌توانیم وضعیت تئاتر در کشور را بهبود ببخشیم.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی‌مرند بهمن امسال در تهران برگزار می‌شود.




نظرات کاربران