در حال بارگذاری ...
در صبا مطرح شد؛

حسینی: کیفیت آثار را به کمیت آن‌ها ترجیح دادیم

دبیر بخش مسابقه و نمایشگاه پوستر سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر از کیفیت آثار ارسالی و افزایش شرکت کنندگان می گوید.

ابراهیم حسینی دبیر بخش مسابقه و نمایشگاه پوستر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره افتتاحیه و انتخاب آثار این بخش توضیح داد: نمایشگاه عکس و پوستر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با عنوان «لحظه قطعی» از ۴ بهمن در خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود.

به گفته وی، برای بخش مسابقه و نمایشگاه پوستر تعداد ۲۸۷ اثر از ۹۵ نفر بررسی شدند و در نهایت با جمع‌ بندی هیات داوران این بخش، ۶۰ اثر از ۳۵ طراح در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شود.

وی درباره نحوه ثبت نام و افزایش شرکت کننده ها در این بخش از جشنواره بیان کرد: امسال ثبت نام شرکت کنندگان در بخش مسابقه و نمایشگاه پوستر به صورت الکترونیکی از طریق برنامه فجر صورت گرفت و همین موضوع باعث شد تعداد طراحان بیشتری در این بخش ثبت نام کنند و ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته شرکت کنندگان بیشتری داشته باشیم.

دبیر  بخش مسابقه و نمایشگاه پوستر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اشاره به کیفیت آثار ارائه شده بیان کرد: امسال به گفته داوران، در این بخش از جشنواره کیفیت آثار نسبت به سال های گذشته بالاتر رفته است چراکه از شرکت کنندگان خواستیم به جای ۱۰ اثر ۷ اثر ارسال کنند و همین موضوع بر کیفیت کارها تاثیر گذاشته است.

حسینی با اشاره به نقاط ضعف و قوت این بخش از جشنواره تئاتر فجر و آسیب شناسی آن گفت: بخش مسابقه و نمایشگاه پوستر یازدهمین سال حضورش در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را تجربه می کند و ما هر سال بعد از جشنواره تئاتر فجر آسیب شناسی می کنیم و سعی داریم نقاط ضعف برای سال بعد را کمرنگ تر کنیم. به نظر من این بخش به بلوغ خود رسیده است و جشنواره نیز به تعهداتش عمل کرده و سر زمان خود نمایشگاه را برگزار می کند.

وی در پایان گفت: نگه داشتن این بخش در جشنواره تئاتر فجر با داشتن کیفیت خوب خیلی مهم است و نیازی نیست که بی جهت به آن بال و پر دهیم چون هر مسابقه ظرفیتی مشخصی دارد و نباید برای آن بلندپروازی بی دلیل داشته باشیم.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند بهمن ماه امسال برگزار می‌ شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ ۴ تا ۱۵ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به بازدید از این نمایشگاه بپردازند.




نظرات کاربران