در حال بارگذاری ...
به یاد ولی الله شیراندامی؛

رقابت بخش تئاتر صحنه‌ای آغاز می‌شود

مسابقه تئاتر صحنه‌ای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از شنبه ۱۲ بهمن، با به صحنه رفتن هشت نمایش و با یاد کردن از هنرمند فقید ولی‌الله شیراندامی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اجراهای بخش تئاتر صحنه‌ای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از عصر روز شنبه ۱۲ بهمن، با روی صحنه رفتن ۸ نمایش و به یاد هنرمند فقید ولی الله شیراندامی آغاز می‌شود.

بخش تئاتر صحنه‌ای

روز شنبه ۱۲ بهمن در بخش صحنه‌ای، نمایش «بیگانه در خانه» به کارگردانی محمد مساوات ساعت ۱۹ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

نمایش «متساوی‌الساقین» به کارگردانی عماد‌الدین رجبلو در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسو‌ی مجموعه‌ تئاتر شهر به صحنه می‌رود. تالار قشقایی همین مجموعه نیز در ساعات ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ میزبان نمایش «ستاره‌شناس» به کارگردانی اصغر نوری خواهد بود.

نمایش «است» به کارگردانی پرنیا شمس در دو سانس ۱۷ و ۱۹ در تالار مولوی به صحنه می‌رود. تالار استاد ناظر‌زاده کرمانی در تماشاخانه‌ ایرانشهر نیز در دو سانس ۱۷ و ۲۰ میزبان نمایش «باق‌وحش» به کارگردانی امیر بهاور اکبرپور دهکردی خواهد بود. در سالن استاد سمندریان همین تماشاخانه نیز نمایش «در دهانم حرف بزن» به کارگردانی عبدالزهرا محمودی در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۴۵ به روی صحنه می‌رود.

نمایش «زندگی با طعم خردل» نیز به کارگردانی سعید نجفیان نیز در تماشاخانه سرو اجرا می‌شود.

دیگرگونه‌های اجرایی

نمایش «صدایا» به کارگردانی علیرضا ایزدی در بخش دیگرگونه‌های اجرایی نیز ساعت ۱۷ و ۱۹ در تالار سایه‌ مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

بخش به علاوه فجر

در این بخش نمایش «تردید» به کارگردانی محمدجواد علیمردانی ساعت ۱۹ در تماشاخانه‌ی ایران تماشا به روی صحنه می‌رود. نمایش «خرس» به کارگردانی کیوان ضهرابی نیز ساعت ۲۱ در خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.

نمایش «والس تصادفی» به کارگردانی محمدحسین صادقی‌زاده مقدم ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه‌ دیوار چهارم اجرا می‌شود.

نمایش «طبخ طباخ مطبخ» به کارگردانی علی بیگدلی ساعت ۱۷ در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود.

همچنین نمایش «بیا جلوتر» به کارگردانی سجاد باقری ساعت ۲۱ در عمارت نوفل لوشاتو اجرا می‌شود.

نمایش‌های خیابانی

در بخش نمایش‌های خیابانی در محوطه تئاتر شهر ساعت ۱۶ نمایش «شال برون» به کارگردانی امیر امینی، ساعت ۱۶:۳۰ نمایش «زینب‌پاشا» به کارگردانی مهدی صالحیار، ساعت ۱۷ نمایش «سیرک» به کارگردانی سمیه مهری و ساعت ۱۷:۳۰ نمایش «تنها یک زمین داریم» که تولید بازار بزرگ ایران است، اجرا می‌شود.

در محوطه‌ی خانه هنرمندان ایران نیز ساعت ۱۶:۳۰ نمایش «صد سال به این سال‌ها» به کارگردانی نجمه مهرابی خوزانی و ساعت ۱۷ نمایش «بی‌پیش بی‌اجاره» به کارگردانی میثم سرآبادانی اجرا می‌شود.

نمایش «دست...کاری» به کارگردانی مهدی ضیاییان پور ساعت ۱۰:۳۰ در ایوان انتظار متروی میدان ولیعصر و نمایش «زینب‌پاشا» به کارگردانی مهدی صالحیار ساعت ۱۱ در همان مکان اجرا خواهند شد.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا ۲۱ بهمن در تهران در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران