در حال بارگذاری ...
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛

جشنواره تئاتر فجر جلوه عینی گفتمان هنر اسلامی ایرانی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر این رویداد را مجالی درخشان و غنیمتی کمیاب دانست که باعث می‌شود قدرت روشنگری و گفتمان درخشان هنر اسلامی ایرانی جلوه‌ای عینی یابد.

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نوشت:

«هنر تئاتر برآمده از بن اندیشه مردمانی است که این هنر والا را در جان خود می‌پرورند، فرهنگ ایرانی اسلامی با منش درخشان جوانمردی و مقاومت در ساحت زیبایی شناختی تئاتر ایران می‌درخشد و هر بار بیش از پیش جلوه‌گر می‌شود. گفتمانی که از رهگذر تئاتر جریان می‌یابد، انگاره‌ای عمیق است که جان ایرانی را در جهان نجوا می‌کند و هر اثر نمایشی چونان سفیری است که فرهنگ این سامان را به بایسته‌ترین شکل در رگ‌های جهان امروز نشر می‌دهد.

جشنواره تئاتر فجر مجالی است درخشان و غنیمتی است کمیاب برای آنکه قدرت روشنگری و گفتمان درخشان هنر اسلامی ایرانی جلوه‌ای عینی یافته و در تعامل با تئاتر دیگر ملت‌ها سرفراز و استوار، جذابیت شرقی درخشان خود را بنمایاند.

این مواجهه فرصتی تا میدان فرهنگ مقاومت و جوانمردی، که مشخصه‌های اصلی منش ایرانی‌اند، در میان فرهنگ‌ها بازنمایی شده و در جهان رسانه زده‌ای که با تمام توان تلاش می‌کند تا صدای سرافراز شرق را نشنیده بینگارد، فریادی از جنس فرهنگ درخشان و خوش‌نگار ایرانی سر دهد. پژواک این فریاد در رنگ خون شهیدان این مرز و بوم و پاسداران بی بدیل این هویت سربلند تنیده است و در میان گفت و گوهای تئاتری، شکلی معاصر و امروزین خواهد یافت.

پس با چشمانی منتظر به استقبال درخشش باشکوه این فرهنگ می‌رویم و تماشاگر ظرافت خوش تراش اندیشه ایرانی خواهیم بود.»

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا 21 بهمن ماه در تهران در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با یکی از مدرسان کارگاه‌های آموزشی جشنواره فجر42

سعید ذهنی: کارکرد موسیقی در تئاتر، فقط تشدید عواطف نیست
گفت‌وگو با یکی از مدرسان کارگاه‌های آموزشی جشنواره فجر42

سعید ذهنی: کارکرد موسیقی در تئاتر، فقط تشدید عواطف نیست

سعید ذهنی، آهنگساز و مدرس موسیقی که در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کارگاهی آموزشی با عنوان «کارکردهای موسیقی در تئاتر» برگزار کرد، استفاده از موسیقی برای تشدید عواطف را دم‌دستی‌ترین کارکرد آن در هنرهای نمایشی دانست. او در همین راستا، بر ضرورت شناخت آهنگساز ...

|

از چالش‌های بین‌الملل تا رویش‌های بخش دانشجویی به روایت دبیر تئاتر فجر

از چالش‌های بین‌الملل تا رویش‌های بخش دانشجویی به روایت دبیر تئاتر فجر

مهدی حامدسقائیان دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر با وجود اینکه هزینه گروه‌های خارجی را در این رویداد بسیار بالا توصیف می‌کند تاکید می‌کند که «نمیگذارم آثار ضعیف به هیچ وجه در جشنواره تئاتر فجر اجرا بشوند و بنا بر اجرای آثار خوبی است که برای شرکت در جشنوراه اعلام امادگی ...

|

نظرات کاربران