در حال بارگذاری ...

دلنوشته مسافر آستانه در «یلدای دوری» برای هنرمندانی که در بین ما نیستند

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به بهانه فرارسیدن بلندترین شب سال دلنوشته‌ای را برای یاد کردن از هنرمندان فقید تئاتر در ماه‌های اخیر منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، در متن یادداشت حسین مسافر آستانه برای هنرمندان فقید تئاتر که به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتند یا به دلیل شیوع کرونا فرصت عزاداری درخور برایشان فراهم نشد، آمده است:

«زمستان آمد...

در شب، در این طولانی‌ترین شب و در پشت پنجره‌های بخار گرفته این شهر همچنان دل‌ها گرم است و بساط نَقل و سِحر کلام حافظ و سرخی دانه‌های انار برپاست.

 اما این مهمان نامراد و ناجوانمرد که به جبر واژه «دوری» را مدام در جان و روح ما تکرار کرد، امسال قبل از این شبِ طولانی، غمی به زمان، بلندتر از سیاهی این شب در دل ما باقی گذارده است که کاش نبود این ویروس تا آن‌ها که نام‌هایی به بلندای این فرهنگِ کهن دارند، در چنین شبی کنار ما بودند.

پرویز پورحسینی، کریم اکبرمبارکه، محمدعلی کشاورز، عباس جوانمرد، ماه‌چهره خلیلی، صدیقه کیانفر، گلزار محمدی، رضا لنکرانی، قدرت‌الله صالحی، اسفندیار ملایری، ناصر ایزدفر، میلاد حاجی‌زاده و همه هنرمندانی که کرونا حضورشان را در عرصه نمایش از ما دریغ کرد. تمام بزرگ‌مردان و گرامی‌زنانی که در این روزگار آلوده به ویروس از میان رفتند.

زمستان آمد و دل زمستانی ما امشب و در «یلدای دوری» به یاد هنرمندان فقید، غمی دارد که تنها با شادی خانواده‌های این عزیزان آرام می‌گیرد. یادشان گرامی و جایگاهشان در مأمن امن الهی محفوظ باد.»

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بهمن 99 برگزار می‌شود.




نظرات کاربران