در حال بارگذاری ...
پیام گروه تئاتر عراق:

تئاتر همواره در حال کمک به بشریت برای آموختن بهتر زیستن است

شب گذشته نمایش «صندلی‌ها» کاری از کشور عراق با حضور سفیر و کنسول عراق در ایران، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، حسین مسافر آستانه دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر و اتابک نادری قائم‌مقام دبیر جشنواره به صحنه رفت.

به گزارش ستاد خبری، پیش از اجرای این اثر، مترجم کارگردان، پیامی را از او به شرح زیر قرائت کرد: «سپاسگزار و قدردان حضور پر مهرتان هستیم. از طرف خود و گروه تئاتر هوار کرکوک که به نمایندگی از حکومت عراق به این جشنواره آمده‌ایم، مراتب قدردانی و تشکر خود را از تشریف فرمایی سفیر بزرگوار عراق و کنسول محترم عراق و مسئولان جشنواره اعلام می‌داریم و از حمایت و پشتیبانی دلگرم کننده آنها به ویژه آقای حسین مسافرآستانه سپاسگزاریم. از کادر فنی تالار سنگلج نیز برای آماده‌سازی سالن سپاسگزارم. گروه تئاتر هوار کرکوک بنا بر رسالت بنیادی هنر تئاتر که تلاش برای پیوند دوستی میان جوامع و ملت‌هاست، به این جشنواره آمده و معتقد است که تئاتر همواره و در همه حال به کمک بشریت برای آموختن بهتر زیستن و زیستن برای آموختن آماده است. جشنواره تئاتر فجر هم مکانی برای گردهمایی هنرمندان ایران و جهان است که در آن پژواک ضمیر و عواطف و احساسات و بازخوانی پیشرفت‌ها و چالش‌های پیش‌روی تئاتر بازنمایی می‌شود. ما هم امسال با نمایش «صندلی‌ها» که اثری جهانی از اوژن یونسکو است به این جشنواره آمده‌ایم تا شاید قدم کوچکی در راه دوستی و صلح و آشتی برداشته باشیم.»

نمایش «صندلی‌ها» به کارگردانی نجات نجم ماجد از عراق سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه ساعت ۱۷ در تالار سنگلج روی صحنه رفت.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود و اخبار آن در سایت fitf.ir در دسترس است.




نظرات کاربران