در حال بارگذاری ...
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

پرداخت قسط اول کمک‌هزینه گروه‌های «تئاتر فجر۴۰»، مشکل بودجه نداریم

مدیر اجرایی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام کرد قسط اول کمک‌هزینه گروه‌های شرکت کننده در جشنواره پرداخت و بعد از پایان اجرای هر گروه، تسویه می‌شود.

اتابک نادری مدیر اجرایی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره میزان کمک‌هزینه‌های در نظر گرفته شده برای گروه‌های نمایشی و وضعیت پرداخت آن به گروه‌ها، به خبرنگار مهر گفت: طبق فراخوان کمک‌هزینه گروه‌های حاضر در بخش غیررقابتی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان و گروه‌های حاضر در بخش رقابتی ۲۰ تا ۳۰ میلیون در نظر گرفته شده است. همچنین برای گروه‌های تئاتر خیابانی هم کمک‌هزینه ۱۵ میلیون تومانی لحاظ شده است.

وی اظهار کرد: قسط اول کمک‌هزینه گروه‌های نمایشی و همچنین کمک‌هزینه اعزام گروه‌ها برای اجرا در شهرهای یزد و رشت پرداخت شده است.

نادری با اشاره به اینکه کمک‌هزینه‌ها در ۲ قسط پرداخت می‌شود، درباره زمان تسویه مبالغ مدنظر با گروه‌ها یادآور شد: به محض اینکه گروه‌ها نمایش خود را در جشنواره اجرا کنند و گزارش اجرای آن‌ها ارائه شود، قسط دوم پرداخت و مبلغ کمک‌هزینه تسویه می‌شود.

مدیر اجرایی جشنواره درباره هزینه در نظر گرفته شده برای گروه‌های خارجی حاضر در جشنواره نیز تأکید کرد: ما برای گروه‌های خارجی حاضر در جشنواره هزینه ارزی نداریم و به شکل فرودگاه تا فرودگاه برخورد می‌کنیم. یعنی گروه‌ها با هزینه خود به ایران آمده‌اند و ما هزینه ایاب و ذهاب، اسکان، هدایای فرهنگی و گشت و گذار فرهنگی آن‌ها را متقبل شده‌ایم.

وی در پایان سخنان خود درباره وضعیت دریافت بودجه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون بخش‌هایی از بودجه در اختیار دبیرخانه قرار گرفته و مشکل بودجه نداشته‌ایم.




نظرات کاربران