در حال بارگذاری ...
محمد رادمهر هنرمند حاضر در دو اثر جشنواره تئاتر فجر از اصفهان (32)

لذت اجرای زنده نمایش رادیویی همراه با عناصر بصری

ایران تئاتر :با آغاز بخش رادیو تئاتر در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر دو اثر از اصفهان در سالن تماشاخانه استاد عزت الله انتظامی خانه هنرمندان در معرض دید مخاطبان قرار گرفت . محمد رادمهر در هر دو اثر ، یکی به عنوان کارگردان ، دیگری به عنوان تهیه کننده حضور دارد .

 معمای شام نوشته مصطفی جعفری خوزانی و به کارگردانی محمد رادمهر در روز بیستم بهمن ماه  و نمایش زخمه رباب نوشته محسن موسوی و کارگردانی محمد علی یاری با تهیه کنندگی محمد رادمهر در روز دوم برگزاری این بخش از جشنواره یعنی  بیست و یکم بهمن ماه هزار و چهارصد  نمایندگان تئاتر اصفهان در بخش رادیو تئاتر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بودند.
به همین بهانه خبر نگار ایران تئاتر در اصفهان با محمد رادمهر کارگردان نمایش معمای شام و همچنین تهیه کننده نمایش زخمه رباب به گفتگو نشستیه است . 
 
 در رابطه با بخش رادیو تئاتر و اینکه اساسا تفاوتی بین این بخش با بخش نمایشه ای رادیویی هست یا خیر چه نظری دارید؟ 
رادیو تئاتر گونه نوین نمایشی ای ست که تلفیقی است از نمایش رادیویی و تئاتر.
درواقع اجرای زنده نمایش رادیویی به اضافه نشانه های  بصری دراماتیک درون نمایش نه عناصر بصری تزئینی که تجربه بسیار جذابی هم برای گروه اجرایی و هم برای مخاطبین است.
هنرمندان استان اصفهان در این  این بخش از جشنواره سهم قابلی دارند...
خوشبختانه با لطف پروردگار در این بخش از چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر امسال شاهد حضور دو اثر از اصفهان خواهیم بود.
به هر جهت  این اتفاق مهمی است که در نخستین سال  برگزاری این بخش از جشنواره در میان 9اثری  که در این رویداد حضور دارند   دو اثر از اصفهان در معرض دید مخاطبان قرار پ گرفت.
مضاف بر مطالب فوق ذکر این مهم ضروریست که از  آنجایی که اولین گروهی هستیم که رادیو تئاتر را در اصفهان بصورت حرفه ای تجربه می‌کنیم رسالت خود می‌دانیم که به بهترین نحو و با حداکثر توان خود اجرای خود را انجام دهیم که در خور شٱن و منزلت مردم خوب اصفهان بویژه هنرمندان حوزه نمایش باشد.
 
 اهمیت حضور شما و تیم اجرایی را در جشنواره بین المللی فجر را چگونه ارزیابی می کنید
جشنواره تئاتر فجر بعنوان مهمترین رخدادحوزه هنرهای نمایشی هر سال با وسواس و دقت نظر بهترین های گونه های مختلف نمایشی که در طول یکسال روی صحنه رفته اند را انتخاب و در گستره ای با نام جشنواره بین المللی تئاتر  فجر در معرض دید و رقابت قرار می دهد. 
بی شک هر هنرمندی دوست دارد که یکی از این منتخبین باشد و در این رویداد حضور داشته باشد .ضمن اینکه جشنوار ه فجر میتواند بهترین میدانگاه هنرمندان ، برای نشان دادن خلاقیت و توانمندی خودشون باشد .در گونه جدید نمایشی رادیو تئاتر این مسئله بسیار با اهمیت است.
 
 در رابطه با داستان معمای شام نوشته مصطفی جعفری خوزانی بگویید ...
در شهر شام قرار عاشقانه ای بر پاست .
حوریه مهماندار شرکت هوایی سوریه با مسعود در اتاق سیگار فرودگاه قراری دارند . قرار دو بی قرار و معمایی که جغرافیای خاور میانه را تغییر می دهد و رابطه آن دو را دست خوش دگرگونی می کند.
 
سخن پایانی ...
 
رادمهر: ضمن آرزوی موفقیت برای نمایندگان تئاتر اصفهان در بخش‌های مختلف چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ودبا تشکر از تمامی عزیزانی که در این مسیر با ما همراه بودند ضمن سپاس از شما آرزوی پایانی خوب برای جشنواره چهلم دارم




مطالب مرتبط

گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند
گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند

یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است

ناصر علاقبندان کارگردان نمایش «نشخوار» می‌گوید این نمایش نگرشی فلسفی به سبک زندگی امروز جامعه جهانی دارد و به نوعی هشدار به این شیوه زندگی می‌دهد.

|

مجید رحمتی، کارگردان نمایش «ط» مطرح کرد

ترنابازی با طیب‌ حاج‌رضایی
مجید رحمتی، کارگردان نمایش «ط» مطرح کرد

ترنابازی با طیب‌ حاج‌رضایی

مجید رحمتی، کارگردان نمایش «ط»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران و هویت ملی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید در این اثر تلاش کرده است تنها به‌عنوان یک راوی و بدون قضاوت‌گری نقاط عطف زندگی طیب حاج‌رضایی را به تصویر بکشد و نشان دهد که در برهه‌های ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی
گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی

حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، می‌گوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

نظرات کاربران