در حال بارگذاری ...

نمایشگاه اسناد چهل دوره جشنواره تئاتر فجر

نمایشگاه اسناد چهل دوره جشنواره تئاتر فجر

 

 

در بخش پژوهش چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خودِ «جشنواره» موضوع پژوهش قرار گرفت. از این رو تلاش شد با برپایی نمایشگاه اسناد «چهل دوره جشنواره تئاتر فجر» در دو بخش «نمایشگاه حقیقی» و «نمایشگاه مجازی» داده‌های بصری این رویداد طی مرور ادوار مختلف فراهم آید تا زمینه‌های اولیه برای امکان مطالعه، مستندسازی تاریخچه و نیز تعریف ماهیت و کارکرد آن فراهم آورده شود.

 

نمایشگاه فیزیکی اسناد چهل دوره جشنواره تئاتر فجر از تاریخ پانزدهم تا نوزدهم بهمن ماه 1400 در گالری نامی خانه هنرمندان ایران برگزار شد که طی آن 40 تابلو به نمایندگی هردوره از این جشنواره بر دیوار نصب گردید. در این تابلوها به دلیل محدودیت ارائه اسناد به صورت فیزیکی، تلاش شد بیشتر به رویدادهای خاطره‌انگیز و آنهایی که در جریان برگزاری هر دوره از جشنواره غالبا در مقابل جریان اجرای نمایش‌ها به حاشیه رانده می‌شوند توجه شود. شما در اینجا می‌توانید این تابلوها را به تفکیک هر دوره تماشا نمایید.

 

جدای از نمایشگاه فیزیکی، نمایشگاه مجازی تکمیل‌کننده نمایشگاه اسناد چهل دوره جشنواره تئاتر فجر است که طی آن حدود سه هزار سند اعم از پوسترهای ادوار مختلف جشنواره‌، جدول برنامه‌های جشنواره، عکس‌ برخی نمایش‌های حاضر در جشنواره، پوستر برخی نمایش‌های حاضر در جشنواره، تصویر بریده جراید و نیز عکس رویدادهای مربوط به جشنواره نظیر؛ افتتاحیه‌ها، اختتامیه‌ها، نشست‌‌ها، سمینارها، کارگاه‌های آموزشی و... در «تلویزیون تئاتر ایران» به تفکیک هردوره از جشنواره آرشیو و در معرض دید عمومی قرار گرفته است. برای تماشای این اسناد اینجا را کلیک کنید.




نظرات کاربران