در حال بارگذاری ...
در هشتمین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر:

معاون هنری وزیر به تماشای نمایش‌ها نشست،‌ «بعد از افتادن» به جشنواره بازگشت

روز گذشته (یکشنبه ۲۴بهمن) محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه محمدحسین نیرومند مشاور وزیر در امور هنری و سینمایی، محمدمهدی بهداروند مشاور عالی مدیرکل هنرهای نمایشی،‌ سید وحید فخر موسوی رییس شورای نظارت و ارزشیابی هنرهای نمایشی،‌ وحید لک مدیر روابط عمومی،‌ اطلاع‌رسانی و تبلیغات چهلمین جشنواره تئاتر فجر، احسان محمد حسنی رییس سازمان هنری رسانه‌ای اوج، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات داخلی و خبرگزاری‌های معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابراهیم گله دارزاده رییس مجموعه تئاتر شهر، ابتدا در محوطه تئاتر شهر از نمایش‌های خیابانی دیدن کرد و پس از آن به تماشای نمایش « بابا آدم » به کارگردانی لیلی عاج در تالار چهارسو نشست.

به گزارش ستاد خبری، روز گذشته اعلام شد، نمایش« بعد از افتادن» به کارگردانی حسین حسینیان که اجرای آن در روز 21 بهمن به دلیل کرونای یکی از بازیگران لغو شده بود با انجام تست مجدد و منفی شدن آن 25 بهمن در سالن تئاتر مولوی (ساعت 14و16) به صحنه می‌رود و نمایش «الزمکان» از الجزایر هم با یک روز تاخیر در سالن اصلی تئاتر شهر در دو سانس ۱۴ و ۱۵:۳۰ به اجرا درمی‌آید.

 

در هشتمین روز از جشنواره، 20 نمایش در بخش‌های مختلف اجرا شدند.

 

در مجموعه تئاتر شهر نمایش « بابا آدم» به کارگردانی لیلی عاج، «بهشت حکیم الله» به کارگردانی مرجان قاسمی  در تالار سایه، « رگال» به کارگردانی احمد ندافی و سعید یوسفی در تالار قشقایی به صحنه رفت.

نمایش «لعل بداخشان» به کارگردانی امید خسرواف در تماشاخانه سنگلج، «پشت دیوار قدیمی کشتارگاه» به کارگردانی رضا صابری در تالار مولوی، «تصویر مصور مظفری» به کارگردانی وحید نفر در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی، «بک توبلک» به کارگردانی سجاد افشاریان در تالار استاد سمندریان، « آنتیگونه آخرین سامورایی» به کارگردانی امین رضایی اردانی در تالار حافظ و «یک ماه هزار آسمان» به کارگردانی حمید ابراهیمی  در برج آزادی به صحنه رفتند.

 

بخش خیابانی

در محوطه تئاتر شهر

نمایش «روده درازی یک مرده بی صاحب» به کارگردانی هادی کیانی، «آشوبگران» به کارگردانی سعید بادینی، « کله دم سبز شمرونی» به کارگردانی مارال ایزدبخش، «قصه کفش‌ها» به کارگردانی روح الله آریس، « چهارشنبه خاتون» به کارگردانی آرزو علی‌پور به اجرا درآمدند.

در محوطه خانه هنرمندان، نمایش«بی سرزمین» به کارگردانی بهناز زحمت‌کش، «خان طلا»  به کارگردانی  سورنا ایرانی و رضا وفانیا اجرا شد.

 

بخش دیگرگونه‌های اجرایی

نمایش« نمایش «خود» به کارگردانی حسین قاسمی هنر  ، هر روز 10اجرا در پلاتو تمرین شماره سه تئاتر شهر، «هفت تا نه و نیم» به کارگردانی مریم خلیلی  از میدان راه آهن، نمایش « هفتادو شش دوصفر» به کارگردانی بهمن عباس‌پور در ورودی خانه هنرمندان اجرا شدند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود و اخبار آن در سایت fitf.ir در دسترس است.




نظرات کاربران