در حال بارگذاری ...

از توصیه معاون هنری به اهالی تئاتر تا به شور نشستن داوران

در آخرین روز از اجرای نمایش‌های صحنه‌ای پس از آخرین اجرای بخش مسابقه، هیئت داوران در دبیرخانه جشنواره به شور نشستند. در روز آخر ۱۵ نمایش روی صحنه رفت و نمایش گروه الجزایر به نام «الزمکان» امروز در دو سانس ۱۴ و ۱۵:۳۰ اجرا می‌شود.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره تئاتر ، دوشنبه 25 بهمن در نهمین و آخرین روز از جشنواره  «نشست معرفی فرهنگ و هنر تاجیکستان با تاکید بر تئاتر تاجیکستان» با حضور مدیران جشنواره و اداره کل هنرهای نمایشی،‌ اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره، سفیران دو کشور، کارشناسان فرهنگی و گروهی از هنرمندان ایران و تاجیکستان در تالار وحدت برگزار شد. در این نشست محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی به هنرمندان تئاتر توصیه کرد به هنر نمایش به عنوان مقوله‌‌ای فرهنگی توجه کنند. او تاکید کرد: « ممکن است ما هنرمند چیره دست و زبردستی باشیم اما تا زمانی که تجلی و بروز و ظهور اجتماعی نداشته باشیم، کارمان تبدیل به فرهنگ نمی‌شود. با این نگاه، تئاتر بدون حضور تماشاگر مقوله فرهنگی نمی‌شود. ضمن اینکه شاید فرهنگی‌ترین هنر ما تئاتر است؛ چون در ظهور و تجلی و بروز است که معنا پیدا می‌کند و به همین سبب تئاتر پیش‌رو و پرچم‌دار هنرهاست».

همچنین نمایش « الزمکان» به کارگردانی عبدالصمد صدوخی از کشور الجزایر به دلیل تعویق سفر گروه، طبق جدول جشنواره اجرا نشد و اجرای آن به امروز (سه شنبه 26بهمن) در ساعت (14 و 15:30) در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

در دبیرخانه جشنواره؛ هیئت داوران بخش صحنه پس از اتمام آخرین اجرا بخش مسابقه، برای انتخاب کاندیداها و برگزیدگان این بخش از  جشنواره به شور نشست. 

در آخرین روز از جشنواره 15 اثر نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای، دیگرگونه‌های اجرایی و خیابانی اجرا شد کاندیداهای بخش‌های مختلف خیابانی، رادیو تئاتر و دیگرگونه‌های اجرایی اعلام شد. 

 

بخش صحنه

   در مجموعه تئاتر شهر «بی خوابی» به کارگردانی سعید هاشمی پور(17و19) در تالار سایه، «داستان باغ وحش» به کارگردانی مهدی پاشایی (17:30 و 20) در تالار قشقایی اجرا شدند.

 

در تماشاخانه ایرانشهر، «ژپتو» به کارگردانی اوشان محمودی (16:30 و 20) در تالار ناظرزاده کرمانی، « سایر بازماندگان» به کارگردانی مهرداد مصطفوی (18و 20:30) در تالار استاد سمندریان به صحنه رفت.

 

همچنین نمایش « یک ماه هزار آسمان» به کارگردانی حمید ابراهیمی (ساعت 18) در برج آزادی اجرا شد.

 

بخش خیابانی 

در محوطه تئاتر شهر نمایش « آخرین اولی»  به کارگردانی سمیه مهری ساعت (10:30)، « کله دم سبز شمرونی» به کارگردانی مارال ایزد بخش (11:30)، «مدافع آخر» به کارگردانی احمد جعفری (ساعت   16)، «بی سر و زمین» به کارگردانی بهناز زحمتکش (16:30)،«خان طلا» (ساعت 17)، « یک کروموزم بیشتر» به کارگردانی جلال حسنوند(18:15) اجرا شدند.

در محوطه تماشاخانه ایران‌شهر، «نمایش پی ا وی» به کارگردانی احمد صمیمی (ساعت 16)، «حیاط خانه ما» به کارگردانی وحید خسروی (ساعت 16:30) به اجرا درآمدند.

 

دگرگونه‌های اجرایی

نمایش« نمایش «خود» به کارگردانی حسین قاسمی هنر  در پلاتو تمرین شماره سه تئاتر شهر،«هفت تا نه و نیم» به کارگردانی مریم خلیلی میدان راه آهن، نمایش « هفتادو شش دوصفر» به کارگردانی بهمن عباس‌پور  ورودی خانه هنرمندان اجرا شدند.




نظرات کاربران