در حال بارگذاری ...

پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران منتشر شد

حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳ (مازندران) به مناسبت آغاز این رویداد هنری پیامی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره تئاتر فجر منطقه 3 در استان مازندران، همزمان با روز نخست جشنواره تئاتر فجر منطقه 3(مازندران) پیامی منتشر کرد.
متن این پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
 ملتی که تئاتر، نقاشی، عکس یا شعر ندارد، دریچه‎هایی به روی او بسته است.
مقام معظم رهبری

 

 چه با شکوهست وقتی پهنه سبز مازندران که با فرهنگ و اصالت عجین است با هنر نمایش پیوندی محکم می‌خورد و هم آهنگ با امواج خروشان دریای خزر، موجی از شور و نشاط را در بین اهالی فرهیخته تئاتر به ارمغان می‌آورد.

تئاتر، هنری فاخر است که حقایق زیستن را روی صحنه و  مقابل چشمان تماشاگران به نمایش می‌گذارد و بُرش مقاطعی از زندگی اجتماعی و فردی را که گاهی از آن بی‌تفاوت عبور می‌کنیم با نگاهی دیگر، برای‌مان روایت می‌کند و تلنگری می‌زند برای بهتر زیستن و به هر آنچه که با آن درآمیخته و مأنوسیم رنگ و بوی انسانی‌تر می‌دهد و ما را به تأمل و تعمق بیشتری وامی‌دارد.

تعقل و اندیشه در هنر نمایش امری است بدیهی و می‌بایست برای کمال‌گرایی به زبان و ابزار این هنر که تقریبا برداشتی از هفت هنر است، تمسک جست.

زبان هنری که همه فهم است و نگاهش جهان شمول؛ در حقیقت همزاد پنداری با ذات این هنر می‌تواند نگرش‌های متفاوتی را در درون هر انسانی به وجود آورد و این همان روح و کالبد واقعی هنر تئاتر است.

در این برهه از زمان که وقایع و حوادث مختلف در جامعه رخ داده و ابعاد فرهنگی و هنری آن بیش از هر چیزی به چشم می‌آید، اتفاق خوب برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر باعث خواهد شد تا با در نظر گرفتن ظرفیت‌های متنوع فرهنگی و اقلیمی ایران عزیز از این فرصت مغتنم برای رونق بیشتر هنر نمایش و از طرفی تبادل تجارب هنری و فرهنگی استان‌های کشور، بهره ببریم.

جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور به طور قطع گامی برای ایجاد وحدت و اتحاد، همدلی و همزبانی بیشتر بین هنرمندان و مخاطبان فهیم هنر تئاتر است.   
بر خود لازم می‌دانم از همکاری و مساعدت معاونت هنری و معاونت امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری مازندران، مرکز هنرهای نمایشی و سایر عزیزانی که بستر این اتفاق مهم را فراهم آوردند تشکر وافر داشته باشم و خوشحال هستم که در استان مازندران افتخار میزبانی جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳ کشور را داریم.

امیدواریم رهآورد این جشنواره که با حضور ۹ استان برگزار خواهد شد، بالندگی و رشد ظرفیت‌های هنری و فرهنگی استان مازندران باشد و شاهد ارائه آثار فاخر از هنرمندان متعهد، توانمند و خلاق در معرفی مفاهیم و ارزش‌های ناب انسانی، اخلاقی و دینی در این جشنواره باشیم.»




نظرات کاربران