در حال بارگذاری ...
معاون امور هنری مطرح کرد

محمود سالاری: غنی‌سازی سالن‌های تئاتر در دستور کار است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت این وزارتخانه یک برنامه برای غنی‌سازی سالن‌های تئاتر موجود داشته و تکمیل بسیاری از بناها و ساختمان‌های فرهنگی نیمه‌کاره نیز در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایرنا، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آیین پایانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور به شیراز سفر کرده بود.

سالاری شامگاه یکشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر اظهار کرد: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک برنامه برای غنی‌سازی سالن‌های تئاتر موجود دارد؛ این سالن‌ها کاستی‌هایی دارا هستند که در تلاش برای رفع این کاستی‌ها هستیم.»

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «امکان ساخت‌و‌ساز اماکن فرهنگی در استان فارس را نداریم. در واقع استانداری و شهرداری باید نسبت به ساخت این اماکن اقدام کنند؛ اما اگر بنا یا ساختمان فرهنگی ساخته شود برای تکمیل کردن آن می‌توانیم هزینه کنیم.»

سالاری افزود: «برای احداث و کلنگ‌زنی اماکن فرهنگی هیچ منبعی نداریم، تکمیل بسیاری از بناها و ساختمان‌های فرهنگی نیمه‌کاره در اولویت قرار دارد.»

او به ارزیابی سطح برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: «شاهد یکی از باکیفیت‌ترین جشنواره‌ها در شیراز بودیم. گروه‌ها در دو سالی که با بیماری کرونا روبه‌رو بودیم فرصت پیدا کرده بودند کارها را ویرایش کنند. به اعتقاد من بازی‌ها و طراحی‌ها بسیار خوب بود.»

سالاری در رابطه با سفرش به شیراز گفت: «توفیق داشتم در اختتامیه جشنواره منطقه‌ای فجر در شهر شیراز حضور پیدا کنم و به این بهانه از هنرستان هنرهای زیبای مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شیراز بازدید کنم؛ خوشبختانه کارهای بسیار خوبی در این مجموعه در حال انجام است. البته نواقصی وجود دارد که باید تلاش کنیم تا این نواقص برطرف شود.»

او افزود: «می‌بایست تا جایی که می‌توانیم نسبت به فراهم کردن اقلام فرهنگی و امکانات کمک آموزشی این مجموعه اقدام کنیم؛ این اقدام باید در اولین فرصت انجام شود. خوشبختانه این مکان از فضای فیزیکی خوبی برخوردار است و دبیران و استادان این مجموعه اهتمام ویژه به آموزش شایسته دارند.»

سالاری یادآور شد: «در این سفر توانستم در منزل استاد علی‌نقی رزاقی با این پیشکسوت بزرگوار دیدار کنم و از او به خاطر یک عمر تلاش در حوزه تئاتر و نویسندگی و فعالیت در عرصه آموزشی به جوانان استان فارس و شهر شیراز قدردانی کنم‌.»

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «این استان پهناور از هنرمندان برجسته‌ای در عرصه تئاتر بهره می‌برد. استان فارس نه‌تنها در بازیگری بلکه در حوزه‌های مختلف نمایشی از نویسندگی گرفته تا تعزیه و هنرهای عروسکی دارای پیشکسوتان و هنرمندان توانمندی است که کمتر به آن‌ها توجه شده است؛ فارس به لحاظ آرمانی کاستی‌هایی دارد اما در میانگین کشوری بهتر از سایر استان‌هاست.»

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور از روز پنجشنبه ۲۲دی‌ماه تا روز یکشنبه ۲۵ دی‌ به میزبانی شیراز برگزار شد.​




نظرات کاربران