در حال بارگذاری ...
با معرفی برگزیدگان ۳ بخش

آیین اختتامیه جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر در تالار وحدت برگزار می‌شود

آیین اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امروز ۱۱ بهمن ساعت ۱۹:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که از 25 دی با بخش رادیوتئاتر آغاز شده و با حضور 215 اجرا طی ده روز در بخش‌های مهمان، بین‌الملل، خیابانی و مسابقه بزرگ صحنه‌ای در حال برگزاری است، روز سه‌شنبه 11 بهمن (امروز) در تالار وحدت با حضور مدیران هنری، هنرمندان و اصحاب رسانه به کار خود خاتمه خواهد داد.

سه بخش تئاتر خیابانی، صحنه‌ای و بین‌الملل امشب در مراسم اختتامیه برگزیدگان‌شان را خواهند شناخت.

آیین اختتامیه جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر ساعت 19:30 خواهد بود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش

محسن سوهانی: تنوع فرهنگی، مهم‌ترین ویژگی بخش رادیوتئاترِ جشنواره فجر است
گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش

محسن سوهانی: تنوع فرهنگی، مهم‌ترین ویژگی بخش رادیوتئاترِ جشنواره فجر است

محسن سوهانی، با اشاره به این‌که ۹۰ درصد آثار شرکت‌کننده در بخش رادیوتئاتر جشنواره 41 فجر، تولید هنرمندان استانی است، این ویژگی را باعث ایجاد تنوع فرهنگی در این رویداد هنری دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

علی حسین قلی‌زاده: رادیوتئاتر یک میان‌ژانر کم‌خرجِ بالانشین است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

علی حسین قلی‌زاده: رادیوتئاتر یک میان‌ژانر کم‌خرجِ بالانشین است

علی حسین قلی‌زاده، کارگردان رادیوتئاتر «پل حمید»، این گونه نمایشی را یک میان‌ژانر کم‌خرجِ بالانشین نامید و گفت: رادیوتئاتر نسب به تئاتر صحنه‌ای ظرفیت اجرایی بالاتر، هزینه‌های کمتر و تمرینات راحت‌تری دارد و ضمنا قابلیت اجرا در همه‌جا را داراست. او همچنین توضیح داد که بر ...

|

مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای اجراهای روز چهارم رادیوتئاتر نشست

کاظم نظری: رشد کیفی و سطح اجراهای رادیوتئاتر بسیار خوب است
مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای اجراهای روز چهارم رادیوتئاتر نشست

کاظم نظری: رشد کیفی و سطح اجراهای رادیوتئاتر بسیار خوب است

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در چهارمین روز از برگزاری بخش رادیوتئاتر چهل‌ویکمین جشنواره فجر به تماشای آثار نمایشی این رویداد هنری نشست و رشد کیفی و سطح اجراهای رادیوتئاتر را بسیار خوب ارزیابی کرد.

|

نگاهی به نمایش «مکبث زار» نوشته و کار «ابراهیم پشت‌کوهی» شرکت‌کننده از تهران

مکبث زار، سریر خون کوروساوا و شکسپیر
نگاهی به نمایش «مکبث زار» نوشته و کار «ابراهیم پشت‌کوهی» شرکت‌کننده از تهران

مکبث زار، سریر خون کوروساوا و شکسپیر

سید علی تدین صدوقی: نمایش «مکبث زار» همان‌طور که از اسمش پیداست، همان «مکبث شکسپیر» با همان قصه، با همان رویدادها، با همان شخصیت‌پردازی‌ها، با همان نام‌ها و... است. حال چنانچه ...

|

نقد و تحلیل نمایش «فنجان در طوفان چای» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی مرتضوی‌راد

آگاهی و درمان بیماری‌­ها
نقد و تحلیل نمایش «فنجان در طوفان چای» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی مرتضوی‌راد

آگاهی و درمان بیماری‌­ها

عرفان پهلوانی: بسیاری از اندیشمندان جامعه‌­شناسی ایرانی بر این باور هستند که برای گشودن گره­‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی خانوادگی روزگار اکنون ایران، می‌­بایست نگاهی ...

|

نظری بر نمایش «دختران» به کارگردانی کیانوش ایازی و علی دل‌پیشه از تهران

انتظاری هشت‌ساله در فضایی سوررئال
نظری بر نمایش «دختران» به کارگردانی کیانوش ایازی و علی دل‌پیشه از تهران

انتظاری هشت‌ساله در فضایی سوررئال

سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «دختران» قصه چهار دوست است که با چهار خواهر ازدواج می‌کنند و به جبهه می‌روند و هشت سال از آن‌ها خبری نمی‌شود. نمایش یک نگاه کمدی-تراژدی به تبعات ناشی از جنگ در ...

|

نگاهی به نمایش «لیزای بیچاره» نوشته ن- تارامزین و کارگردانی مارک روزوسکی از روسیه

اپرتی از عشقی افلاطونی بدون وصال
نگاهی به نمایش «لیزای بیچاره» نوشته ن- تارامزین و کارگردانی مارک روزوسکی از روسیه

اپرتی از عشقی افلاطونی بدون وصال

سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «لیزای بیچاره» یک رومانس عاشقانه است که در انتها عشاق به وصال یکدیگر نمی‌رسند. دختری روستایی به نام «لیزا» با پسری اشرافی از مسکو آشنا می‌شود. آن‌ها مدتی در ...

|

در گفت‌وگو با داور صربستانی جشنواره 41 تئاتر فجر مطرح شد

از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر و مخاطب جدی تئاتر تربیت کرد
در گفت‌وگو با داور صربستانی جشنواره 41 تئاتر فجر مطرح شد

از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر و مخاطب جدی تئاتر تربیت کرد

ایوانا ووجیک کومیناج داور بخش بین‌الملل دوره چهل‌ویکم جشنواره تئاتر فجر، با تاکید بر اینکه از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر، مخاطب و مکاتب هنری ساخت، می‌گوید هدف جشنواره نباید فقط این باشد که تعدادی نمایش روی صحنه برود، بلکه باید هم مخاطب را به سالن بیاورد و هم اینکه ...

|

رهاورد سفرِ «جیونگ وو سون» به ایران

سوغاتی گران‌بهایی که داور کره‌ای جشنواره تئاتر فجر خرید و به کشورش بُرد
رهاورد سفرِ «جیونگ وو سون» به ایران

سوغاتی گران‌بهایی که داور کره‌ای جشنواره تئاتر فجر خرید و به کشورش بُرد

جیونگ وو سون، داور کره‌ای جشنواره تئاتر فجر، شیوه گفت‌وگوی جمعی و بررسی هر نمایش پس از تماشای آن توسط هیئت داوران را پسندیده است و تاکید می‌کند این روش داوری را می‌خرد و به عنوان سوغات به کشورش می‌برد.

|

گفت‌وگو با پیشکسوت تئاتر استان گلستان

الله‌قلی نظری: هنرمندان جوان، شتاب‌زده کار می‌کنند
گفت‌وگو با پیشکسوت تئاتر استان گلستان

الله‌قلی نظری: هنرمندان جوان، شتاب‌زده کار می‌کنند

الله‌قلی نظری، پیشکسوت تئاتر استان گلستان می‌گوید اگرچه تولید نمایش در شهر گرگان همچنان ادامه دارد، ولی به نظر او، هنرمندان جوان شتاب‌زده عمل می‌کنند و گاهی اوقات ناپختگی‌هایی در آثارشان دیده می‌شود.

|

نظرات کاربران