در حال بارگذاری ...
در دیدار دبیر جشنواره فجر با میخائیل شودکوی؛

مهدی حامدسقایان: نمایش هایی به جشنواره فجر راه پیدا می کنند که سطح بالای تئاتر روسیه را نشان دهند

دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سفر به روسیه با مسئولان و هنرمندان تئاتر این کشور دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، مهدی حامدسقایان دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سفری که هفته گذشته به روسیه انجام داد با آقای میخائیل شودکوی، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری‌های بین‌المللی، دیدار کرد. گفت‌وگوهای این جلسه پیرامون ارتقای روابط فرهنگی و هنری دو کشور، توسعه همکاری های هنری و بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر بود.

در این دیدار میخائیل شودکوی از اهمیت ارتباط با هنرمندان تئاتر ایران برای روسیه گفته و ابراز امیدواری کرد که گروه‌های تئاتر ایران نیز در جشنواره‌های تئاتر روسیه حضور پیدا کنند.
او گفت: در ماه دسامبر هیئتی از وزارت فرهنگ روسیه به ایران سفر خواهند کرد که مذاکراتی پیرامون توسعه همکاری‌های هنری میان دو کشور صورت پذیرد.

شودکوی ابراز علاقه کرد که هیئتی از مسئولان تئاتری ایران در ماه‌های آینده به مسکو سفر کرده و از نزدیک با تئاتر معاصر روسیه آشنا شوند، که ماحصل آن میتواند عقد تفاهمنامه‌ای درازمدت برای همکاری‌های مشترک باشد.

مهدی حامدسقایان دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز دیدگاه‌های خود را برای دعوت از آثار برجسته و نمایش‌های برگزیده از تئاتر روسیه بیان کرده و تأکید کرد: نمایش‌هایی به جشنواره فجر امسال راه پیدا خواهند کرد که بتوانند سطح بالایِ تئاتر روسیه را به هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر در ایران نشان دهند.

از دیگر برنامه های این سفر ملاقات با پروفسور گریگوری زاسلاوسکی رئیس آکادمی هنرهای نمایشی روسیه (گیتیس) بود که با ابراز علاقه پروفسور زاسلاوسکی به حضور تعدادی از نمایش‌های دانشجویان آکادمی تئاتر روسیه در جشنوارۀ فجر همراه شد.

در این دیدار دبیر جشنواره چهل و دوم فجر پیشنهاد داد که آکادمی تئاتر روسیه برای برگزاری کارگاه آموزشی، استادان برجسته خود را به دبیرخانۀ جشنواره فجر معرفی کند که این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت.
دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در ادامه جلسات خود به ترتیب با کریل کروک رئیس تئاتر واختانگوف، کنسانتین باگامولوف کارگردان برجسته تئاتر روسیه و رئیس تماشاخانه مالی برونویا، آلکسی ولروویچ مدیر استودیوی تئاتر ژناواچ و در نهایت پروفسور ولادیمیر پانکوف از مدیران تئاتر روسیه و استاد آکادمی تئاتر روسیه دیدار کرد.
 در این جلسات مذاکراتی صمیمانه پیرامون حضور آنان در جشنوارۀ تئاتر فجر صورت پذیرفت که ماحصل آن معرفی تعدادی از نمایش‌ها به بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر بود




نظرات کاربران