در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی به نقل از مهر، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، درباره سخنان خود در نشست رسانه‌ای چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، توضیحاتی را ارائه داد. 

او که درباره هزینه‌های زیاد جشنواره چهل‌ویکم فجر و صرفه‌جویی‌های صورت گرفته در برگزاری امسال این رویداد سخن گفته بود، در واکنش به برخی سوء‌برداشت‌ از این سخنان، با تاکید براین‌که منظورش زیر سوال بردن زحمات گروه برگزار کننده جشنواره پارسال نبوده است، گفت: «منظور سخنان من، زحمت و کار آقای زارعی به عنوان دبیر جشنواره چهل‌ویکم نیست، بلکه ساز و کار و ساختار اصلی بخش اجرایی و مالی جشنواره‌هاست. دبیر، جایگاه هنری دارد و ساز و کار مالی مرتبط با او نیست. در نتیجه سخنان من مرتبط با بخش اجرایی و مالی بوده که بخشی از آن نیز به اداره‌کل هنرهای نمایشی مربوط می‌شود.»

او ادمه داد: «متاسفانه از سخنان من سوءبرداشت شده است، منظور من بی‌انضباطی مالی در دوره چهل‌ویکم جشنواره تئاتر فجر بوده که اصلا مرتبط با دبیر جشنواره نیست.»

نظری تاکید کرد: «امسال سعی داریم با دستورالعمل‌هایی که مدنظر قرار داده‌ایم و همچنین شکل‌گیری شورای برآورد، از ریخت و پاش‌های اضافی جلوگیری کنیم.»

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود گفت: «منظور از ریخت و پاش فقط مختص جشنواره تئاتر فجر نیست و در دیگر جشنواره‌ها نظیر فیلم، تجسمی و موسیقی فجر هم این موضوع مصداق دارد. ما سعی داریم تا با رعایت انضباط مالی، هزینه‌های اضافی را کم و بخش زیادی از بودجه را برای هنرمندان و گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره صرف کنیم.»

 




مطالب مرتبط

ارتباط هنرهای نمایشی ایران و جهان

وقتی تئاتر در دیپلماسی هنری نقش‌آفرینی می‌کند
ارتباط هنرهای نمایشی ایران و جهان

وقتی تئاتر در دیپلماسی هنری نقش‌آفرینی می‌کند

یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره‌کل هنرهای نمایشی در یک‌ سال اخیر توجه به نقش‌آفرینی تئاتر در دیپلماسی هنری است که با رویکردی همه‎‌جانبه در امر اجرا، آموزش و پژوهش انجام می‌شود.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره تئاتر فجر مطرح کرد

از بها دادن به توان‌خواهان تا مذاکره با سیمافیلم برای جذب استعدادها
مدیرکل هنرهای نمایشی درباره تئاتر فجر مطرح کرد

از بها دادن به توان‌خواهان تا مذاکره با سیمافیلم برای جذب استعدادها

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در سخنانی درباره چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از استعدادهایی گفت که تاکنون دیده نشده بودند و به واسطه جشنواره منطقه‌ای این اتفاق افتاد. او گفت در حال شبکه‌سازی در این عرصه‌اند تا غیر از عرصه صحنه، این استعدادها به سریال‌ها و ...

|

نظرات کاربران