در حال بارگذاری ...

بهترین بازیگران 10 دوره تئاتر فجر؛ از پیام دهکردی و هوتن شکیبا تا نویدمحمدزاده و امیر جدیدی

در ۱۰ دوره گذشته جشنواره تئاتر فجر بازیگرانی همچون فرزین صابونی، پیام دهکردی، هوتن شکیبا، نویدمحمدزاده توانسته‌اند جوایز مربوط به بخش بهترین بازیگر مرد را از آن خود کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نملیشی به نقل از برنا، جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بزرگ‌ترین گردهمایی هنرهای نمایشی کشور محسوب می‌شود. به بهانه آغاز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نگاهی به برگزیدگان بازیگر مرد در 10 دوره گذشته این رویداد هنری و فرهنگی خواهیم داشت.

سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری زنده‌یاد سعید کشن فلاح

در بخش مسابقه تئاتر ایران فرزین صابونی برای نمایش «ترن» برگزیده شد. همچنین امیرکاوه آهنین جان برای نمایش «مرد مقابل»، زنده‌یاد حسین محب اهری برای نمایش «رام کردن زن سرکش» و علیرضا مهران برای نمایش «» تقدیر شدند. 

در بخش مسابقه بین‌الملل نیز فربد فرهنگ برای نمایش «تل ضحاک» برگزیده شد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اسماعیل عالی‌زاد و سپس قادر آشنا

در مسابقه صحنه‌ای ایران سروش طاهری برای بازی در نمایش «مدریک»، مجید امیری برای بازی در نمایش «فرجام سفر طولانی طوبا»، فربد فرهنگ برای بازی در نمایش «به مناسبت ورود اشکان» و امیر کربلایی زاده برای بازی در نمایش‌های «مرگ نویسنده» و «مجردها» موردتقدیر قرار گرفتند. گروه داوران در این بخش بازیگر برگزیده‌ای را اعلام نکرد.

در بخش مسابقه بین‌الملل پیام دهکردی برای نمایش «مرد بالشی» برگزیده شد.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح پور

در مسابقه ایران شهروز دل افکار برای نمایش «باد شیشه را می‌لرزاند» به‌عنوان بازیگر برگزیده معرفی شد و از نادر فلاح برای نمایش «پذیرایی» و سیروس همتی برای نمایش «بوقلمون» تقدیر صورت گرفت.

در بخش مسابقه بین‌الملل نیز خسرو شهراز برای نمایش «اولیورتوییست» و توماج دانش بهزادی برای نمایش «بیرون پشت در» به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی  

در بخش مسابقه صحنه ایران محمدرضا صولتی برای نمایش‌های «تاریکی» و «تب سرد روی پیشانی داغ» برگزیده شد و فرید قبادی برای نمایش «ترور» و بهرنگ علوی برای نمایش «زبان‌اصلی» تقدیر شدند.

در مسابقه بین‌الملل نیز لارس آی دینگر برای نمایش «هملت» از آلمان برگزیده شد. 

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی

در بخش مسابقه مرور هدایت هاشمی برای نمایش «افسانه ببر» برگزیده شد و عرفان احمدزاده بازیگر نوجوان برای «نمایش آری یا نه»، علیرضا آرا برای نمایش «ناسور» و سعید زندی برای نمایش «گاهی» تقدیر شدند.

جایزه ویژه این بخش نیز به اصغر همت برای نمایش «پرتره مرد ریخته» اهدا شد.

در بخش بین‌الملل نیز پارسا پیروزفر برای نمایش «ماتریوشکا» و علیرضا کی‌منش برای نمایش «رؤیای نیمه شب تابستان» برگزیده شدند. 

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری فرهاد مهندس پور

 در بخش مسابقه بین‌الملل مرتضی اسماعیل کاشی برای نمایش «مفیستو» برگزیده شد. در بخش مسابقه تئاتر ایران (الف) بهنام شرفی برای نمایش «آبی مایل به صورتی» به‌عنوان بازیگر برگزیده معرفی شد و فرزین محدث برای نمایش «شب دشنه‌های بلند» و زنده‌یاد حسین محب اهری برای نمایش «خسیس» موردتقدیر قرار گرفتند.

در بخش مسابقه تئاتر ایران (ب) نیز مهران امام‌بخش برای نمایش «ماراساد» و علی ملاحی محمد برای نمایش «اعداد در بیابان» برگزیده شدند و سعید بادینی برای نمایش «آیفون» و هوتن شکیبا برای نمایش «صد در صد» تقدیر شدند.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند

در بخش مسابقه‌ تئاتر ایران دوعلی غابشی برای نمایش «بازگشت» عنوان بازیگر برتر را از آن خود کرد و هومن حاج عبداللهی برای نمایش «تناسخ 3 تا 35 تومن»برگزیده شد. 

در بخش مسابقه‌ تئاتر ایران یک نیز امیر نوروزی برای نمایش «لانچر ۵» بازیگر برتر شد و ابراهیم عزیزی برای نمایش «فیل در تاریکی» برگزیده شد. 

اصغر پیران برای نمایش «نامبرده» نیز جایزه بازیگری بخش مسابقه‌ تئاتر بین‌الملل را از آن خود کرد. 

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند

در این دوره از جشنواره علی شادمان برای نمایش «شاه ماهی» و «مجید رحمتی» برای نمایش «کریم لوژی» از تهران تعلق گرفت.

همچنین تندیس جشنواره هم به امیر جدیدی برای نمایش «شاه ماهی» از تهران رسید.

جایزه ویژه هیئت‌داوران نیز به نوید محمدزاده برای بازی در نمایش «بیگانه در خانه» از تهران رسید.

سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه  

در مسابقه صحنه‌ای گروه بازیگران نمایش «آبگوشت زهرماری» و حمیدرضا محمدی بازیگر نمایش «هار یا مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر از خون بود» به‌عنوان بازیگران برتر و سروش طاهری بازیگر «سگدو» به‌عنوان بازیگر برگزیده معرفی شد.

آرمان میرزایی بازیگر نوجوان نیز از طرف مدیرکل هنرهای نمایشی برای حضور تأثیرگذار بر صحنه، جایزه ویژه‌ای را دریافت کرد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه

در بخش مسابقه صحنه‌ای تینو صالحی برای بازی در نمایش «سگک» برگزیده شد و پیام نوروزی برای بازی در نمایش «زندگی سگ‌مرده» تقدیر شد.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی

در بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای ایران به ترتیب فرشید سلامت بابت نمایش «شاه اسماعیل»، عبدالرضا نصاری بازیگر نمایش «آگنی تاژ» و سجاد بحری بازیگر نمایش «بی در کجایان» برگزیده شدند.

از محمد امین محمدی بازیگر نمایش «هاراگیری»، رضا محمدیان بازیگر نمایش «پهلوان قلیچ»، علی صادقی زاده بازیگر نمایش «ساختمان رز»، امیر مهروند بازیگر نمایش «آخرین نامه»، ابوالفضل پارسا بازیگر کودک نمایش «مادرم زری سر زا رفت» تقدیر صورت گرفت.

هیئت‌داوران با توجه به هماهنگی مؤثر در ایجاد فضا و یکدستی تلاش بازیگران برای برانگیختن تخیل و نگه‌داشتن نمایش در مسیر منتهی به سلیقه زیبایی شناسانه گروه اجرایی، با اهدای لوح تقدیر و مبلغ یک‌صد و هشتاد میلیون ریال به نماینده گروه، از بازی و حضور جدی بازیگران در لحظه‌به‌لحظه فضای نمایشی طراحی‌شده برای نمایش «اسب قاتلین» قدردانی کرد.

در بخش مسابقه تئاتر ملل از حامد یزدی برای نمایش «ایرانیان» تقدیر شد و جایزه برگزیده به حیدر جمعه برای نمایش «امل» از عراق اهدا شد.




مطالب مرتبط

با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیر تئاتر شهر

گالری دائمی «عکس تئاتر» در تئاتر شهر افتتاح می‌شود
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیر تئاتر شهر

گالری دائمی «عکس تئاتر» در تئاتر شهر افتتاح می‌شود

در نهمین روز پس از آغاز بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و همزمان با اختتامیه بخش فراگیر در این رویداد، گالری دائمی «عکس تئاتر» در تئاتر شهر افتتاح می‌شود.

|

ثبات‌بخشی به مولّفه‌های اسلامی، انقلابی و ملّی

پیام کاظم نظری به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
ثبات‌بخشی به مولّفه‌های اسلامی، انقلابی و ملّی

پیام کاظم نظری به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

مدیرکل هنرهای نمایشی در آستانه آغاز چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نوشت نقش‌آفرینی عرصه «نمایش»، به دلیل نزدیکی عمیق به آنچه در متن زندگی و بطن تفکّرات مردم می‌گذرد، هرروز بیش‌ازپیش سنگین‌تر و خاص‌تر می‌شود.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش نمایش‌های تلویزیونی فجر

مسعود فروتن: تله‌تئاتر، بدون زبان تصویر تلویزیونی، معنی ندارد
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش نمایش‌های تلویزیونی فجر

مسعود فروتن: تله‌تئاتر، بدون زبان تصویر تلویزیونی، معنی ندارد

مسعود فروتن، عضو هیئت انتخاب بخش نمایش‌های تلویزیونی جشنواره تئاتر فجر، شناخت زبان تصویر تلویزیونی را شرط اصلی تولید آثار تله‌تئاتر دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

شیرین سپه‌راد: با «علیمردان‌خان»، تلنگری به تعلیم و تربیت در جامعه می‌زنیم
گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

شیرین سپه‌راد: با «علیمردان‌خان»، تلنگری به تعلیم و تربیت در جامعه می‌زنیم

شیرین سپه‌راد، کارگردان نمایش رادیویی «علیمردان‌خان»، می‌گوید موضوع اصلی این اثر، فراموش شدن تعلیم و تربیت درست در جامعه است.

|

به استقبال هنری که امیدبخش است و امیدآفرین

پیام دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر شد
به استقبال هنری که امیدبخش است و امیدآفرین

پیام دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر شد

مهدی حامدسقایان، دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در متن پیامی که به مناسبت برگزاری این رویداد منتشر شد برای همه هنرمندان و تماشاگران نمایش‌های جشنواره لبخندی سرچشمه گرفته از معرفت و دانایی را که تجلی ارزش‌های انسانی و اخلاقی باشد، آرزو کرد.

|

محمدرضا حاج‌ملاعلی، عضو هیئت انتخاب چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر:

بخش دانشجویی، فضایی برای ارائه کارهای خلاقه است
محمدرضا حاج‌ملاعلی، عضو هیئت انتخاب چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر:

بخش دانشجویی، فضایی برای ارائه کارهای خلاقه است

محمدرضا حاج‌ملاعلی، عضو هیئت انتخاب چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بخش دانشجویی این رویداد را فضایی برای ارائه کارهای خلاقه می‌داند.

|

نظرات کاربران