در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره تئاتر فجر

هانیه پیرامی: «رنا»، مظلومیت مردم غزه را به تصویر کشیده است

هانیه پیرامی، کارگردان نمایش رادیویی «رنا»، این اثر را در راستای به تصویر کشیدن مظلومیت مردم غزه و فلسطین دانست که بر بستر ماجراهای زندگی محمود درویش، روایت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی به نقل از هنرآنلاین، بخش رادیو تئاتر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، از 27 دی، به مدت چهار روز، میزبان 11 اثر از سراسر کشور خواهد بود که در سالن سایه و تالار مشاهیر تئاتر شهر اجرا خواهند شد.

نمایش «رنا» به نویسندگی منصوره عسگری دشت‌بیاض و کارگردانی هانیه پیرامی از خراسان جنوبی، یکی از آثار راه‌یافته به این بخش است. 

هانیه پیرامی، با بیان اینکه نمایش «رنا» بر بستر ماجراهای زندگی محمود درویش، شاعر مقاومت فلسطین روایت می‌شود، گفت: «این شاعر بنام ابتدا با یک دختر یهودی عرب به نام «ریتا» ازدواج می‌کند که چندی بعد، به‌واسطه پیوستن ریتا به ارتش اسرائیل این رابطه به پایان می‌رسد؛ همان زمانی که این هنرمند بزرگ، شعر معروف «ریتا و تفنگ» را می‌سراید.»

او ادامه داد: «هدف‌مان از روایت داستان زندگی محمود درویش این بود، تا این روزها که غزه زیر بمباران های وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارد، سهم کوچکی در نشان دادن مظلومیت مردم فلسطین داشته باشیم و حداقل جوان‌ها بدانند که چگونه آن‌ها از سرزمین‌شان بیرون رانده شدند.»

این کارگردان با بیان اینکه «رنا» در روز جمعه 29 دی، ساعت 16 در سالن سایه تئاتر شهر برای علاقه‌مندان اجرا خواهد شد، افزود: «با توجه به اینکه رادیو تئاتر، مدیومی مابین رادیو و تئاتر است، ضروری است تا المان‌های تئاتر در آن رعایت شود که مهم‌ترین آن، مالکیت میکروفون است، درصورتی‌که در تئاتر صحنه‌ای این مسئله و نیاز به چشم نمی‌خورد.»

چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش نمایش‌های تلویزیونی جشنواره فجر

آشا محرابی: تله‌تئاتر از روزهای اوج خود فاصله گرفته است
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش نمایش‌های تلویزیونی جشنواره فجر

آشا محرابی: تله‌تئاتر از روزهای اوج خود فاصله گرفته است

آشا محرابی، هنرمند شناخته شده تئاتر، تلویزیون و سینما که به عنوان عضو هیئت انتخاب، نمایش‌های تلویزیونی رسیده به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر را دیده است، باور دارد این گونه نمایشی، از روزهای اوج خود فاصله گرفته و نیاز است با استفاده از دانش و تجربه متخصصان و هنرمندان ...

|

گفت‌وگو با دبیر بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر فجر

ایرج افشاری‌اصل: به دنبال مهم‌ترین رکن تولید نمایش یعنی آموزش هستیم
گفت‌وگو با دبیر بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر فجر

ایرج افشاری‌اصل: به دنبال مهم‌ترین رکن تولید نمایش یعنی آموزش هستیم

ایرج افشاری‌اصل، آموزش را مهم‌ترین رکن زنجیره تولید نمایش دانست که بخش کارگاه‌های آموزشی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در پی رسیدن به آن است.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش تازه‌های تئاتر جشنواره چهل‌ودوم فجر

توحید معصومی: جوانان نگاه تازه‌تری را به تئاتر تزریق می‌کنند
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش تازه‌های تئاتر جشنواره چهل‌ودوم فجر

توحید معصومی: جوانان نگاه تازه‌تری را به تئاتر تزریق می‌کنند

توحید معصومی، عضو هیئت انتخاب بخش تازه‌های تئاتر ایران در چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر معتقد است که گرچه نام‌های شناخته‌شده در بین خالقان آثار این بخش نیست اما هنرمندان جوانی که در جشنواره حضور دارند، نگاه تازه‌تری را به تئاتر تزریق خواهند کرد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

فرناز عقیلی: «نا»، تلفیقی از رادیوتئاتر، نمایش صحنه‌ای و انیمیشن است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

فرناز عقیلی: «نا»، تلفیقی از رادیوتئاتر، نمایش صحنه‌ای و انیمیشن است

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان نمایش «نا»، اجرای این اثر را تلفیقی از رادیوتئاتر، نمایش صحنه‌ای و انیمیشن معرفی می‌کند که روایتی عاشقانه آمیخته با انتقام را بازگو می‌کند.

|

گفت‌وگو با دبیر بخش رادیوتئاتر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

امین رهبر: اولویت اصلی انتخاب آثار، کیفیت آن‌ها بود
گفت‌وگو با دبیر بخش رادیوتئاتر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

امین رهبر: اولویت اصلی انتخاب آثار، کیفیت آن‌ها بود

امین رهبر، دبیر بخش رادیوتئاتر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می گوید آثار حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره تئاتر فجر از نظر محتوا با شعار جشنواره همخوان هستند اما لازمه و اولویت اصلی انتخاب آن‌ها کیفیت‌شان بوده است.

|

گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر

مهرنوش ثابت‌نیا: «معبر کربلا»، بازنگری دوباره‌ای است به فرهنگ ایثار و شهادت
گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر

مهرنوش ثابت‌نیا: «معبر کربلا»، بازنگری دوباره‌ای است به فرهنگ ایثار و شهادت

مهرنوش ثابت‌نیا، کارگردان نمایش رادیویی «معبر کربلا»، این نمایش را مبتنی بر بازنگری دوباره به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و آن را روایت آدم‌هایی دانست که به هیچ قیمتی حاضر نیستند از اعتقاد و آرمان‌های‌شان دست بکشند.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

پیمان قریب‌پناه: «سمفونی پلاک»، روایت صبر مادران در روزهای جنگ تحمیلی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

پیمان قریب‌پناه: «سمفونی پلاک»، روایت صبر مادران در روزهای جنگ تحمیلی است

پیمان قریب‌پناه، کارگردان نمایش رادیویی «سمفونی پلاک»، مضمون اثر خود را روایت صبر مادران و زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست.

|

گفت‌وگو با دبیر بخش تله‌تئاتر چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

محسن سوهانی: محتوای بخش تله‌تئاتر دارای رویکرد هویت ایرانی-اسلامی است
گفت‌وگو با دبیر بخش تله‌تئاتر چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

محسن سوهانی: محتوای بخش تله‌تئاتر دارای رویکرد هویت ایرانی-اسلامی است

محسن سوهانی، ارزیابی تله‌تئاتر در حوزه کارگردانی را دارای دو بخش کارگردانی فنی و کارگردانی هنری می‌داند و معتقد است در بخش محتوایی نیز با توجه به رویکردی که انقلاب اسلامی به هویت ایرانی اسلامی دارد، آثار شرکت‌کننده با در نظر گرفتن ابعاد این محتوا، انتخاب شده‌اند.

|

نظرات کاربران